قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

فیسبوک از حریم خصوصی نوجوانان با پرداخت ۲۰ دلار سوءاستفاده می‌کند

به‌نظر می‌رسد در قرن ۲۱، شاهد عجیب‌ترین رفتارها از غول‌های فناوری و البته، کاربران افراطی آن‌ها هستیم. افسانه‌ای آلمانی وجود دارد که در آن، فردی به‌نام فاوست، با شیطان وارد معامله می‌شود. امروز نیز داستان‌های مشابهی (و البته واقعی) از گوشه و کنار دنیای فناوری می‌شنویم. در یکی از جدیدترین رخدادهای از این دست، فیسبوک نقش شیطان را پیدا کرده است با کاربران معامله می‌کند.

جاش کانستین نویسنده‌ی سرویس رسانه‌ای تک‌کرانچ فاش کرد که فیسبوک با پرداخت مبلغی به کاربران (که شامل کاربران نوجوان نیز می‌شود)، یک اپلیکیشن تغییر IP ارائه می‌دهد که از همه‌ی فعالیت‌های آن‌ها جاسوسی می‌کند.

اپلیکیشنی که فیسبوک ارائه می‌دهد، با نام Facebook Research شناخته می‌شود، اما در اسناد داخلی شرکت، Project Atlas نام دارد. این اپلیکیشن، دسترسی کامل به اطلاعات شبکه‌ی گوشی هوشمند را به شرکت می‌دهد. هر پکت اطلاعاتی که ارسال یا دریافت می‌شود، توسط اپلیکیشن فیسبوک ذخیره شده و برای مطالعه‌های آتی استفاده می‌شود؛ مطالعه‌هایی که اطلاعاتی قابل قبول از عادت‌های کاربران و همچنین، روند فعالیت رقبا به غول شبکه‌های اجتماعی می‌دهد.

کانستین در توییتی ادعا می‌کند که از کاربران اپلیکیشن فوق درخواست می‌شود تا عکسی از صفحه‌ی تاریخچه‌ی خرید آمازون خود ارائه کنند. او این بخش از خرید حریم خصوصی نوجوانان توسط فیسبوک را عجیب‌ترین بخش یافته‌های خود می‌داند.

facebook

هزینه‌ای که فیسبوک برای حریم خصوصی هر کاربر (۱۳ تا ۳۵ ساله) پرداخت می‌کند، ماهانه ۲۰ دلار است که با معرفی اپلیکیشن به دوستان، پرداخت‌هایی دیگری نیز به آن‌ها انجام می‌شود. شرکت تحت مالکیت زاکربرگ، برای افزایش ظرفیت اپلیکیشن خود و رساندن آن به دست کاربران مورد نظر، تبلیغات بسیار سنگینی برای آن در شبکه‌های اجتماعی مخصوص نوجوانان همچون اینستاگرام و اسنپ‌چت منتشر کرد. به‌علاوه، سرویس‌های متنوع تست آزمایشی اپلیکیشن همچون Applause، BetaBound و uTest نیز با آن‌ها همکاری کردند. این همکاری‌ها، به کم‌رنگ‌تر شدن ظاهری نقش فیسبوک در این پروژه نیز کمک کرد.

آیا ۲۰ دلار، قیمت مناسبی برای خصوصی‌ترین اطلاعات کاربران است؟

غول شبکه‌های اجتماعی برای ثبت اپلیکیشن خود در اپ استور اپل و دور زدن مراحل بررسی آن، اپلیکیشن فوق را با کد اعتباری تجاری خود ثبت کرد. این کد اعتباری، تنها برای استفاده‌های داخلی صادر می‌شود و به توسعه‌دهنده‌ها اجازه می‌دهد تا نسخه‌های آتی نرم‌افزار خود را تست کنند. به‌علاوه، اعتبارسنجی مذکور برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌های مخصوص کارمندان یک سازمان هم استفاده می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا اپل پس از انتشار این خبر و گزارش‌های پیرامون آن، کد اعتبارسنجی فیسبوک را لغو خواهد کرد یا خیر.

کانستین در توییتی دیگر می‌گوید که اپل، سال گذشته اپلیکیشن نظارتی فیسبوک با نام Onavo را حذف کرد اما فیسبوک امسال با استفاده از برنامه‌ی اعتبارسنجی (مخصوص اپلیکیشن‌های محدود به کارمندان) جدید، برای عرضه‌ی اپلیکیشن Research استفاده کرد. کارشناسان امنیت، در بررسی اپلیکیشن جدید فیسبوک، نقاط مشترک زیادی با سرویس سال گذشته یعنی Onavo پیدا کردند.

فیسبوک و نقض حریم خصوصی

فیسبوک در سال ۲۰۱۴، سرویس Onavo را خریداری کرد. این سرویس، ابتدا با ادعای کمک به کاربران در ردگیری مصرف داده‌ی همراه عرضه شد، اما پس از مدتی با ارائه‌ی اطلاعات دقیق از رقبا به فیسبوک، قدم مهمی در پیشرفت‌های رقابتی آن‌ها داشت. برخی اعتقاد دارند فیسبوک با استفاده از داده‌های این سرویس توانست رشد سریع واتساپ را پیش‌بینی کرده و درنهایت آن را با قیمت سرسام‌آور ۱۹ میلیارد دلار بخرد.

پس از انتشار اخبار فوق در تک‌کرانچ، فیسبوک اپلیکیشن iOS سرویس فوق را غیرفعال کرد. البته، برنامه در سیستم‌عامل اندروید به کار خود ادامه می‌دهد؛ چرا که سیستم‌عامل گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون مانع خاص، اپلیکیشن‌هایی را از منابعی به‌جز پلی استور نصب کنند.

رابطه‌ی فیسبوک با نوجوانان

اغلب کودکان و نوجوانان، از اهمیت داده‌های شخصی خود آگاه نیستند

اخبار و گزارش‌های فوق نشان می‌دهد که چرا نمی‌توان به فیسبوک در حوزه‌های مرتبط با نوجوانان اعتماد کرد. به‌بیان دیگر، می‌توان ادعا کرد که درصد بالایی از نوجوانان، به اهمیت داده‌های شخصی خود واقف نیستند. درواقع، آن‌ها عواقب عمده‌فروشی اطلاعات خود به یک غول دنیای فناوری را متوجه نیستند. به‌همین دلیل، چنین عدم اطلاعی از سوی بخش عظیمی از کاربران، اپلیکیشن Research فیسبوک را به مشکلی آزاردهنده در جهان تبدیل می‌کند.

چند روز پیش نیز خبری درباره‌ی فیسبوک منتشر شد که مرتبط با قوانین حریم خصوصی آن شرکت بود. طبق اخبار، کودکان و نوجوانان بدون اجازه و نظارت والدین می‌توانند هزینه‌های بالایی را برای سرویس‌های غول شبکه‌های اجتماعی پرداخت کنند.

ارتباط ما با گوشی‌های هوشمندمان، امروزه به صمیمی‌ترین ارتباط زندگی‌مان بدل شده است که حتی شاید با فرزند و همسر خود نیز نداشته باشیم. این گجت‌های جذاب، همیشه و همه‌جا همراه ما هستند، رازهای ما را نگه‌داری می‌کنند و حتی درباره‌ی اهداف و آرزوهای آتی نیز اطلاعات دارند. برای بسیاری از ما، گوشی هوشمند، وسیله‌ای برای زندگی اجتماعی بهتر محسوب می‌شود. با تمام این حقایق، برخی مردم قصد دارند تمام آن اطلاعات را به قیمت تنها ۲۰ دلار در ماه بفروشند.

گوگل پلاس از ۱۳ فروردین داده‌های کاربران را به‌صورت رسمی حذف خواهد کرد

در مهر امسال، گوگل به‌دنبال بُروز نقص‌های امنیتی اعلام کرد درصدد است گوگل‌پلاس (Google Plus) را تعطیل کند. اندکی بعد، به‌دلیل بُروز دوباره‌ی نقص امنیتی دیگر گوگل تصمیم گرفت نسخه‌ی مصرفی شبکه‌ی اجتماعی‌اش را ۴ ماه زودتر، یعنی در فروردین‌ تعطیل کند. اکنون، گوگل به‌طور رسمی برنامه‌‌ی زمانی خود را برای تعطیلی گوگل‌پلاس منتشر کرده است.

بنابر اعلام منابع رسمی، از ۱۵بهمن‌ امکان ایجاد حساب‌ کاربری، صفحه‌ها، انجمن‌ها و رویدادهای جدید در گوگل‌پلاس وجود نخواهد داشت. به‌علاوه، کامنت‌های ایجاد‌شده‌ی گوگل‌پلاس در وب‌سایت‌های خارجی، همچون بلاگر (Blogger)، از همین تاریخ و در سایر وب‌سایت‌ها از ۱۳فروردین حذف می‌شوند.

از ۱۳فروردین، تمام محتوای کاربران گوگل‌پلاس حذف خواهند‌ شد؛ البته به‌استثنای یادداشت‌های گوگل و سایر محتواهایی که به‌دلایل قانونی باید حفظ شوند. محتواهایی که حذف می‌شوند، عکس‌ها و ویدئوهای موجود در آرشیو آلبوم گوگل‌پلاس کاربران و نیز صفحات گوگل‌پلاس را شامل می‌شوند. عکس‌ها و ویدئوهای آپلود‌شده‌ی گوگل‌فوتوز (Google Photos) از خطر حذف‌شدن در امان هستند.

اگر برای ورود به برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلاس استفاده می‌کردید، بدانید دکمه‌های ورود به‌وسیله‌ی گوگل‌پلاس دیگر کار نخواهند کرد؛ اما در برخی مواقع، دکمه‌ی «ورود به‌وسیله‌ی گوگل» جایگزین این دکمه‌ها می‌شوند. دراین‌صورت، خواهید توانست به‌جای حساب گوگل‌پلاس، با حساب گوگل خود وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن مدنظرتان شوید.

طبق گفته‌ی گوگل، مدتی طول می‌کشد تمام داده‌های گوگل‌پلاس پاک شوند؛ بنابراین، ممکن است قسمت‌هایی از حساب کاربری شما در چند ماه آتی هنوز مشاهده‌کردنی باشند. گفتنی است تعطیلی گوگل‌پلاس سایر خدمات مبتنی بر گوگل را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. ذکر این نکته لازم می‌نماید که گوگل‌پلاسِ حساب کاربریِ G Suite دست‌نخورده باقی‌ می‌ماند؛ اما باید انتظار ظاهری نو و اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید را داشت.

آیا ما به اینترنت اعتیاد پیدا کرده‌ایم؟

آیا همه‌ی ما معتاد اینترنت شده‌ایم؟ شاید. جدیدترین گزارش منتشرشده از آمار دنیای اینترنت در سال ۲۰۱۹ توسط دو مؤسسه‌ی معتبر هوت‌سوییت و وی‌آر‌سوشال نشان می‌دهد که ما انسان‌ها به‌طور میانگین ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه از وقت هر روزمان را صرف اینترنت می‌کنیم؛ ظاهرا نیمی از این زمان، روی دستگاه‌های موبایلی صرف می‌شود.

۶ ساعت و ۴۲ دقیقه، زمان بسیار زیادی است و وقتی آن را به‌تمام طول سال تعمیم دهیم، به‌طرز دیوانه‌واری زیادتر می‌شود. بر اساس این آمار جدید، هر انسان در طول هر سال، بیش از ۱۰۰ روز را پای اینترنت می‌گذارند که رقمی نجومی است و ما را به تأمل وا می‌دارد؛ به‌بیانی دیگر، در دنیای امروز، هر انسان بیش از ۲۷ درصد از زمانش را در طول سال، وقف اینترنت می‌کند.

البته در مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم که آمار مربوط به ساعات آنلاین‌بودن انسان‌ها در سال ۲۰۱۹، افت به‌نسبت اندکی نسبت به سال پیش داشته و از ۶ ساعت و ۴۹ دقیقه، به ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه رسیده است. با این‌همه فراموش نکنید که این میزان، اصلا درخورتوجه نیست و نمی‌توان از چنین کاهشی به‌عنوان اتفاقی مثبت یاد کرد.

طبق مقاله‌ی موردبحث،‌ افت زمان صرف‌شده توسط مردم در اینترنت طی یک سال اخیر، نمی‌تواند نشانگر این باشد که آن‌ها در عادات خود تغییر ایجاد کرده‌اند و به‌طور جدی قصد دارند کمتری پای اینترنت بشینند؛ بلکه دلیل اصلی به این موضوع مهم بر می‌گردد که اخیرا نسل جدیدی از انسان‌ها وارد دنیای اینترنت شده‌اند و این افراد با صرف زمان به‌نسبت کمتری نسبت به قبل می‌توانند به اهداف‌شان در فضای آنلاین دست پیدا کنند.

جالب‌توجه اینجا است که وقتی آمار را به‌تفکیک کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم، به موضوع مهمی پی می‌بریم؛ در واقع آمار اخیر نشان می‌دهد که مشتاق‌ترین کاربران اینترنت، بیشتر ساکن کشورهای درحال توسعه و کشورهای دارای درآمد متوسط هستند.

شبکه اجتماعی و افسردگی

مدت‌زمانی که هر فرد در هر کشور به‌صورت روزانه صرف اینترنت می‌کند (ژانویه‌ی ۲۰۱۹)
ردیفنام کشورمدت‌زمان
۱فیلیپین۱۰ ساعت و ۲ دقیقه
۲برزیل۹ ساعت و ۲۹ دقیقه
۳تایلند۹ ساعت و ۱۱ دقیقه
۴کلمبیا۹ ساعت
۵اندونزی۸ ساعت و ۳۶ دقیقه
۶آفریقای جنوبی۸ ساعت و ۲۵ دقیقه
۷آرژانتین۸ ساعت و ۱۹ دقیقه
۸مالزی۸ ساعت و ۵ دقیقه
۹مکزیک۸ ساعت و ۱ دقیقه
۱۰امارات متحده‌ی عربی۷ ساعت و ۵۴ دقیقه
۱۱مصر۷ ساعت و ۵۳ دقیقه
۱۲هند۷ ساعت و ۴۷ دقیقه
۱۳تایوان۷ ساعت و ۳۹ دقیقه
۱۴ترکیه۷ ساعت و ۱۵ دقیقه
۱۵سنگاپور۷ ساعت و ۲ دقیقه
۱۶عربستان سعودی۶ ساعت و ۴۴ دقیقه
۱۷ویتنام۶ ساعت و ۴۲ دقیقه
۱۸پرتغال۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
۱۹ایالات متحده‌ی آمریکا۶ ساعت و ۳۱ دقیقه
۲۰روسیه۶ ساعت و ۲۹ دقیقه
۲۱هنگ کنگ۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
۲۲ایتالیا۶ ساعت و ۴ دقیقه
۲۳لهستان۶ ساعت و ۲ دقیقه
۲۴سوئد۵ ساعت و ۵۶ دقیقه
۲۵نیوزیلند۵ ساعت و ۵۵ دقیقه
۲۶ایرلند۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
۲۷چین۵ ساعت و ۵۲ دقیقه
۲۸کانادا۵ ساعت و ۵۱ دقیقه
۲۹بریتانیا۵ ساعت و ۴۶ دقیقه
۳۰دانمارک۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
-میانگین جهانی۶ ساعت و ۴۲ دقیقه

*نکته‌ی جالب‌توجه، نبود ایران در لیست بالا است؛ شکی نداریم مدت‌زمانی که ایرانی‌ها به‌طور متوسط پای اینترنت صرف می‌کنند، می‌توانست نام کشورمان را در بخش‌های بالایی جدول قرار دهد

کاربران اینترنت در کشور فیلیپین، ۱۰ ساعت و ۲ دقیقه از زمان روزانه‌شان را صرف دنیای اینترنت می‌کنند و برزیل با ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه در رتبه‌ی دول جدول جای می‌گیرد. در مقایسه متوجه می‌شویم که در جایی مثل ژاپن، مردم تنها ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه از زمان روزنه‌شان را پای اینترنت می‌گذارند. در فرانسه نیز این رقم به ۴ ساعت و ۳۸ دقیقه می‌رسد.

آمار بالا به‌خوبی، ذات اعتیادآور اینترنت را به‌رخ می‌کشد. این آمار شاید در نگاه اول چندان تکان‌دهنده نباشد، اما اگر روی آن فکر کنید، متوجه می‌شوید بدتر از آن است که فکرش را بکنید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ بین نوجوانان چینی نشان داد که شیوع اعتیاد به اینترنت در بین آن‌ها، حدودا ۲۶.۵ درصد است.

اپل، فیسبوک را از استفاده از برنامه‌های iOS منع کرد

سوءاستفاده‌ی فیسبوک از اطلاعات کاربران، همکاری‌های آتی این شبکه‌ی پرطرفدار اجتماعی با اپل را تحت‌تأثیر قرار داده است. 

اپل حاضر نیست فقط به این دلیل خطر کند کهفیسبوک اعلام کرده نسخه‌ی تحت iOS اپلیکیشن جنجال‌برانگیزش را تعطیل می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای در Recode اعلام کرد آن‌ها تلاش می‌کنند مجوزهای تجاری استفاده‌شده‌ی فیسبوک برای توزیع این نرم‌افزار در محیط‌های خارج از اپ‌استور را لغو کنند.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی اپل، استفاده‌ی شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک از مجوزهای تجاری برای توزیع اپلیکیشن‌ها در میان افرادی غیر از کارکنان آن، «نقض آشکار» توافق‌ها با اپل بود. متهم اصلی در این رسوایی اپلیکیشن تحقیقاتی فیسبوک است که در ازای دریافت اطلاعات کاربران پول پرداخت می‌کرد؛ اما تصمیم اپل می‌تواند پیامدهای سنگینی بر فیسبوک تحمیل کند و باعث شود خیلی از ابزارهای داخلی آن از کار بیفتند.

یکی از منبع‌های The Verge گفت پس از آنکه اپل مجوزهای مرتبط را لغو کرد، اپلیکیشن‌های مهم فیسبوک‌های تحت iOS، ازجمله مسنجر و اینستاگرام، ازکار افتادند. همچنین، آن دسته از برنامه‌های طراحی‌شده فقط برای کاربرد داخلی، مانند منوهای غذایی و برنامه‌های حمل‌ونقل نیز متوقف شدند. لغو قطعی مجوزهای این برنامه‌ها به مشکلی بسیار جدی برای فیسبوک تبدیل شده است.

اپلیکیشن تحقیقاتی فیسبوک که IP کاربران را تغییر می‌داد، متهم اصلی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران است

فیسبوک که تصمیم گرفته بود اپلیکیشن تحقیقاتی‌اش به‌نام Facebook Research را تعطیل کند، به‌تازگی از آن دفاع کرده است. این شرکت مدعی شده به‌دلیل اسم گویای اپلیکیشن مذکور که از ماهیت تحقیقاتی آن حکایت می‌کند و نیز پس از ثبت‌نام و ورود کاربر به آن، به‌صورت آشکار پیام‌رسانی می‌شد، نمی‌توان آن را برنامه‌ای محرمانه تلقی کرد. همچنین، فیسبوک با کم‌اهمیت جلوه‌دادن کشف این موضوع که برخی از کاربران اپلیکیشن جاسوس را نوجوانان تشکیل می‌دادند، به این نکته اشاره می‌کند که کمتر از ۵ درصد از کاربران نوجوان بوده‌اند و والدین همه‌ی آن‌ها نیز فرم‌های رضایت‌نامه‌ها را امضا کرده بودند. بااین‌حال، هیچ‌کدام از این توضیحات نمی‌تواند توجیه کند چرا فیسبوک از مجوزهای تجاری این شرکت برای ارائه‌ی اطلاعات به اپلیکیشن‌هایی غیر از فیسبوک استفاده کرده است.

صرف‌نظر از هر توجیه ارائه‌شده برای انجام این کار، این اقدام باعث شد تنش‌ها و اختلاف‌های بین اپل و فیسبوک شدت بیشتری بگیرد. حفظ حریم خصوصی یکی از اصول محوری است که اپل برای خود تعریف کرده و در سال ۲۰۱۸، تیم کوک، مدیر ارشد اپل، به‌دلیل آنچه استانداردهای ضعیف برای حفظ حریم خصوصی نامید، به‌شدت از فیسبوک انتقاد کرد. در پاسخ به این انتقادها، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز، این ادعا را مطرح کرد که کوک حقیقت را نمی‌گوید. اختلاف‌های آن‌ها زمانی بالا گرفت که اپل در اواخر سال ۲۰۱۸، فیسبوک را واداشت سرویس تغییردهنده‌ی IP خود را متوقف کند؛ سرویسی که بعدها به ابزار تحقیقاتی آن تبدیل شد.

اپل، فیسبوک را از استفاده از برنامه‌های iOS منع کرد

سوءاستفاده‌ی فیسبوک از اطلاعات کاربران، همکاری‌های آتی این شبکه‌ی پرطرفدار اجتماعی با اپل را تحت‌تأثیر قرار داده است. 

اپل حاضر نیست فقط به این دلیل خطر کند کهفیسبوک اعلام کرده نسخه‌ی تحت iOS اپلیکیشن جنجال‌برانگیزش را تعطیل می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای در Recode اعلام کرد آن‌ها تلاش می‌کنند مجوزهای تجاری استفاده‌شده‌ی فیسبوک برای توزیع این نرم‌افزار در محیط‌های خارج از اپ‌استور را لغو کنند.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی اپل، استفاده‌ی شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک از مجوزهای تجاری برای توزیع اپلیکیشن‌ها در میان افرادی غیر از کارکنان آن، «نقض آشکار» توافق‌ها با اپل بود. متهم اصلی در این رسوایی اپلیکیشن تحقیقاتی فیسبوک است که در ازای دریافت اطلاعات کاربران پول پرداخت می‌کرد؛ اما تصمیم اپل می‌تواند پیامدهای سنگینی بر فیسبوک تحمیل کند و باعث شود خیلی از ابزارهای داخلی آن از کار بیفتند.

یکی از منبع‌های The Verge گفت پس از آنکه اپل مجوزهای مرتبط را لغو کرد، اپلیکیشن‌های مهم فیسبوک‌های تحت iOS، ازجمله مسنجر و اینستاگرام، ازکار افتادند. همچنین، آن دسته از برنامه‌های طراحی‌شده فقط برای کاربرد داخلی، مانند منوهای غذایی و برنامه‌های حمل‌ونقل نیز متوقف شدند. لغو قطعی مجوزهای این برنامه‌ها به مشکلی بسیار جدی برای فیسبوک تبدیل شده است.

اپلیکیشن تحقیقاتی فیسبوک که IP کاربران را تغییر می‌داد، متهم اصلی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران است

فیسبوک که تصمیم گرفته بود اپلیکیشن تحقیقاتی‌اش به‌نام Facebook Research را تعطیل کند، به‌تازگی از آن دفاع کرده است. این شرکت مدعی شده به‌دلیل اسم گویای اپلیکیشن مذکور که از ماهیت تحقیقاتی آن حکایت می‌کند و نیز پس از ثبت‌نام و ورود کاربر به آن، به‌صورت آشکار پیام‌رسانی می‌شد، نمی‌توان آن را برنامه‌ای محرمانه تلقی کرد. همچنین، فیسبوک با کم‌اهمیت جلوه‌دادن کشف این موضوع که برخی از کاربران اپلیکیشن جاسوس را نوجوانان تشکیل می‌دادند، به این نکته اشاره می‌کند که کمتر از ۵ درصد از کاربران نوجوان بوده‌اند و والدین همه‌ی آن‌ها نیز فرم‌های رضایت‌نامه‌ها را امضا کرده بودند. بااین‌حال، هیچ‌کدام از این توضیحات نمی‌تواند توجیه کند چرا فیسبوک از مجوزهای تجاری این شرکت برای ارائه‌ی اطلاعات به اپلیکیشن‌هایی غیر از فیسبوک استفاده کرده است.

صرف‌نظر از هر توجیه ارائه‌شده برای انجام این کار، این اقدام باعث شد تنش‌ها و اختلاف‌های بین اپل و فیسبوک شدت بیشتری بگیرد. حفظ حریم خصوصی یکی از اصول محوری است که اپل برای خود تعریف کرده و در سال ۲۰۱۸، تیم کوک، مدیر ارشد اپل، به‌دلیل آنچه استانداردهای ضعیف برای حفظ حریم خصوصی نامید، به‌شدت از فیسبوک انتقاد کرد. در پاسخ به این انتقادها، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز، این ادعا را مطرح کرد که کوک حقیقت را نمی‌گوید. اختلاف‌های آن‌ها زمانی بالا گرفت که اپل در اواخر سال ۲۰۱۸، فیسبوک را واداشت سرویس تغییردهنده‌ی IP خود را متوقف کند؛ سرویسی که بعدها به ابزار تحقیقاتی آن تبدیل شد.