قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری

گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بهینه سازی وب سایت seo بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.

سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک ها، انحاء و استراتژی های که از قوانین و راهنمایی های موتورهای جستجو تبعیت می کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورکار ها و سیاست های صحیح جهت بدست آوردن رتبه های بالا در نتایج موتور های جستجو کاربرد می کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه ای از دستورات دارد که به قصد فریب، بازی و دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو با منظور توسط آوردن رتبه بندی بالا، بکار می رود. این مهم است که بدانید این انحاء غیر اخلاقی بوده و بدست هیچ موتور جستجویی تایید نمی شود و بکارگیری این انحاء خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


بدین منظور:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System

اکنون با مشاهده‌ی قسمت سمت راست پنجره می‌توانید اطلاعاتی نظیر نسخه‌ی BIOS و تاریخ به‌روزرسانی آن را مشاهده کنید.
همچنین با مراجعه به مسیر زیر:

HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\Bios

می‌توانید اطلاعات دیگری در خصوص BIOS مشاهده کنید.

یکی از امکانات سیستم‌عامل Mac OS X نمایش فهرستی از فایل‌ها و برنامه‌هایی است که اخیرا مورد استفاده کاربران در سیستم‌عامل قرار گرفته ‌است.

(دسترسی به این فهرست با کلیک روی آیکون apple در سمت چپ و مراجعه به منوی Recent items امکان‌پذیر است) این فهرست ممکن است برای دسترسی مجدد به برنامه‌ها و فایل‌های موجود در آن سودمند باشد، اما برخی کاربران تمایلی به نمایش آن ندارند و ترجیح می‌دهند کسی نتواند از بخش‌ها و برنامه‌هایی که مورد استفاده قرار داده‌اند، مطلع شود. چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، می‌توانید با استفاده از روش زیر، نمایش موارد موجود در این فهرست را غیرفعال کنید:

1‌ـ‌ به بخش تنظیمات سیستم‌عامل "system preferences" بروید.

2‌ـ‌ گزینه general را انتخاب کنید.

3‌ـ‌ در پنجره به‌نمایش درآمده در بخش recent items، گزینه None را از فهرست کشویی انتخاب و درنهایت تغییرات را ذخیره کنید.

4‌ـ‌ از این پس چنانچه روی آیکون Apple کلیک کنید، منوی recent items را در فهرست مورد نظر مشاهده نخواهید کرد.

یکی از تغییرات عمده‌ای که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد، صفحه شروع است. این صفحه به دلایل بسیاری در این نسخه از ویندوز طراحی شده است اما مدت زمانی طول می‌کشد تا کاربران به آن عادت کنند و براحتی به استفاده از آن بپردازند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با این تغییر احساس می‌کنند، دسترسی دشوار به صفحه دسکتاپ است و این دسترسی زمانی دشوارتر می‌شود که نرم‌افزاری را به حالت تمام‌صفحه اجرا کرده باشید و در یک لحظه بخواهید مستقیما به دسکتاپ دسترسی داشته باشید. اگر این مشکل برای شما هم بارها تکرار شده است و به‌دنبال راه‌حلی برای رفع آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از سه روش زیر را مورد استفاده قرار دهید:

1‌ـ‌ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به دسکتاپ، فشار دادن کلید windows از روی صفحه‌کلید است. با انجام این کار صفحه نرم‌افزار فعال، کمینه شده و صفحه شروع ویندوز نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید با کلیک روی کاشی desktop، به آن دسترسی داشته باشید.

2‌ـ‌ روش دیگری که می‌تواند دسترسی به دسکتاپ را برای شما فراهم سازد، فشار دادن همزمان کلیدهای Alt + tab از روی صفحه‌کلید است. پس از انتخاب این کلیدها می‌توانید با هر بار فشار دادن کلیک Tab، میان پنجره‌های فعال حرکت کنید تا زمانی که به Desktop برسید. هنگامی که این گزینه انتخاب شد، کلیدها را رها کرده و از دسکتاپ استفاده کنید.

3‌ـ‌ روش سوم برای دسترسی سریع به دسکتاپ نیز انتخاب همزمان کلیدهای Windows + Tab است. با انتخاب همزمان این کلیدها، تصاویر بندانگشتی نرم‌افزارهای فعال به‌نمایش درآمده و می‌توانید با هربار فشار دادن و رها‌کردن کلید Alt میان آنها حرکت کنید. در نهایت روی گزینه Desktop هر دو کلید را رها کرده و به استفاده از دسکتاپ بپردازید.

قابلیت امکان تغییر در آهنگ ورود به سیستم ‌عامل (Log on) و خروج از آن (Log off)، در نسخه‌های مختلف ویندوز مشاهده می‌شود، اما کاربران ویندوز 8 نمی‌توانند این کار را انجام دهند و چنانچه به بخش مربوط برای تغییر آن نیز مراجعه کرده باشند، گزینه‌های مربوط به انجام این کار را مشاهده نخواهند کرد، چرا که این گزینه‌ها در ویندوز 8 غیرفعال شده‌است!

اگر دوست دارید همانند دیگر نسخه‌های ویندوز، این آهنگ‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید، می‌توانید با اعمال یک هک در رجیستری، این کار را به انجام برسانید:

1 ـ کلیدهای Win key + R را از روی صفحه ‌کلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.

2 ـ عبارت regedit را در کادر موردنظر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

3 ـ در ستون سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels\WindowsLogon

4- پس از مراجعه به مسیر فوق، در بخش سمت راست گزینه‌ای با عنوان ExcludeFromCPL قابل مشاهده است. روی این کلید دو بار کلیک کرده و مقدار آن را از عدد یک به صفر تغییر دهید.

5- تا این مرحله شما قابلیت تغییر در آهنگ ورود به سیستم‌ عامل را فعال کرده‌اید، برای فعالسازی این قابلیت هنگام خروج از سیستم‌ عامل نیز به مسیر ذکر شده در مرحله 3 بروید و به ‌جای Windows Log on گزینه Windows Log off را در انتهای مسیر انتخاب کنید.

6- کارهای مرحله 4 را تکرار کرده و مقدار کلید ExcludeFromCPL را از یک به صفر تغییر دهید.

7- حالا می‌توانید ویرایشگر رجیستری را ببندید و به بخش Sound در کنترل پنل مراجعه کنید. (برای انجام این کار می‌توانید پس از فشار کلیدهای Win Key + W، عبارت sounds را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید)

8- مشاهده می‌کنید که دو گزینه Windows Log off و Windows Log on به فهرست گزینه‌های موجود اضافه شده و می‌توانید آهنگ دلخواه خود را به این دو گزینه اختصاص دهید.

در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید.
با باز شدن Notepad ویندوز، عبارات زیر را در آن Copy و Paste نمایید:


Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\pintostartscreen]
“MUIVerb”=”@shell32.dll,-51201″
“NeverDefault”=”"
“Description”=”@shell32.dll,-51202″
“MultiSelectModel”=”Single”

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\pintostartscreen\command]
“DelegateExecute”=”{470C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282}”

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
حال فایل را با نام دلخواه و پسوند reg. ذخیره نمایید (به عنوان مثال نام فایل را beytoote.reg قرار داده و روی Save کلیک کنید).
اکنون به محل ذخیره شدن فایل ایجاد شده بروید و فایل را اجرا نمایید.
در پیغام ظاهر شده بر روی دکمه‌ی Yes کلیک کنید.
حال خواهید دید که در صورت راست کلیک بر روی هر فایل با هر نوع فرمتی گزینه‌ی Pin to Start نمایان می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای بازگردانی این حالت به صورت قبل نیز کافی است مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را جهت باز شدن Run فشار دهید.
اکنون عبارت regedit را در Run تایپ کرده و Enter بزنید.
در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\

اکنون بر روی کلید رجیستری pintostartscreen راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.
سپس بر روی Yes کلیک کنید تا این کلید حذف شود.



آموزش EXCEL:کار با توابع ریاضی و فرمول های اکسل

برنامه اکسل برای انجام محاسبات ریاضی، از امکاناتی نظیر «فرمول نویسی در سلول ها» استفاده می کند. در این درس با امکانات محاسباتی اکسل و کار با فرمول ها آشنا خواهیم شد.
به طور کلی، فرمول ها از عملگرهای ریاضی، عددها و یا آدرس سلول ها تشکیل می شوند.
 

روش درج فرمول در سلول ها
برای درج فرمول در یک سلول، ابتدا کاراکتر مساوی = را تایپ می کنیم و سپس فرمول را طبق قواعدی که در این درس خواهیم آموخت، به سلول وارد می کنیم.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از وارد کردن کاراکتر مساوی در سلول E13 می توان از نوار فرمول، یکی از فرمول های پیش فرض اکسل را انتخاب کرد.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس

از برنامه اکسل می توان برای انجام محاسبات ریاضی استفاده کرد.

 

پس از درج فرمول، نرم افزار اکسل، فرمول وارد شده را محاسبه کرده و در پایان نتیجه را در همان سلول نمایش می دهد.
هر فرمول ممکن است دارای اجزایی همچون مقادیر ثابت، آدرس سلول ها، عملگرها و توابع باشد.
 

مقادیر ثابت
مقادیر ثابت مقادیری هستند که ثابت بوده و تغییر نمی کنند. این مقادیر می توانند عددی یا متنی باشند. در فرمول نویسی باید مقادیر ثابت متنی را بین دو علامت "  قرار دهیم. در این صورت محاسبه ای روی این مقادیر انجام نمی شود.
 

آدرس سلول ها
وقتی که از آدرس سلول ها در نوشتن فرمول استفاده می کنیم، در واقع با مقادیر متغیر کار می کنیم. یعنی با سلول هایی که مقادیر آنها ممکن است در شرایط مختلف تغییر کند. این تغییرات بر نتیجه فرمول تاثیر می گذارد.
به طور مثال فرض کنید مقدار عددی 2000 را در سلول B1 قرار می دهیم. سپس به سلول A1 رفته و در آنجا کاراکتر مساوی را درج و مقابل آن سلول B1 را وارد می کنیم. در این حالت سلول A1 نیز دارای مقدار 2000 خواهد شد و هر تغییری که در سلول B1 انجام دهیم، در سلول A1 نیز مشاهده خواهیم کرد.

 

عملگرها
به طور کلی عملگرها به چهار گروه تقسیم می شوند. این گروه ها را در زیر بررسی می کنیم.

 

عملگرهای محاسباتی: عملگرهای محاسباتی، عملگرهایی هستند که از آنها برای محاسبات عددی استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از + و - و * و / و ٪ و ^ که به ترتیب و از راست به چپ برای محاسبه جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، درصد و توان به کار می روند.
 

عملگرهای مقایسه ای: از عملگرهای مقایسه ای برای مقایسه مقادیر استفاده می شود.
این عملگرها عبارتند از =، <، =<، >، => و <>. این عملگرها به ترتیب و از راست به چپ مساوی، بزرگ تر، بزرگ تر مساوی، کوچک تر، کوچک تر مساوی و نامساوی بودن دو عدد را مقایسه می کند.
نتیجه حاصل از عملیات این عملگرها می تواند مثبت (درست) یا منفی (نادرست) باشد.
 به طور مثال نتیجه حاصل از عملیات 5=4 یک نتیجه «نادرست» است چرا که عدد ۵ مساوی با عدد ۴ نیست.
 

عملگرهای رشته ای: از این عملگر برای چسباندن دو رشته به هم استفاده می شود. استفاده از عملگر & در سلول ها، برای اتصال یا الحاق داده های متنی است.
به طور مثال اگر مقدار سلول B3  ="سلام" باشد و سلول C3 ="جهان"، می توانیم در سلول D3 عبارت B3&C3 را به عنوان فرمول یعنی پس از تساوی وارد کنیم تا در این سلول عبارت "سلام جهان" درج شود.


عملگرهای آدرس: از عملگرهای آدرس برای تعیین محدوده آدرس استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از : و ; . از عملگر نخست برای معرفی محدوده متوالی سلول ها و از عملگر دوم برای معرفی محدوده نامتوالی سلول ها استفاده می شود.
 به طور مثال نتیجه عبارت A1:A10 سلول های A1 تا A10 است اما برای اشاره به سلول های خاص از عبارت A1;A5;A7 استفاده می شود.

 

اولویت انجام محاسبات ریاضی:

اگر با ریاضی آشنایی داشته باشید، عملگرها از اولویتی برای انجام محاسبات برخوردارند. این اولویت ها در نرم افزار اکسل نیز اجرا می شوند و در فرمول نویسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اولویت ها در ریاضی به ترتیب پرانتز، درصد، توان، ضرب و تقسیم، جمع و تفریق و الحاق متن است که با علامت های زیر نشان داده می شوند:

()، ٪، ^، * /، + -، &

مثال: فرض کنید می خواهیم عبارت 4*2+10 را به دو حالت مختلف اجرا کنیم و نتیجه را بر اساس اولویت عملگرها مشاهده کنیم.
در حالت اول حاصل عبارت 4*2+10 عدد 18 خواهد شد. چرا که عملگر ضرب، از اولویت بالاتری نسبت به عملگر تقسیم برخوردار است.
اما اگر این عبارت را به صورت (10+2)*4 بنویسیم، حاصل 48 خواهد شد. چرا که عملگر پرانتز، اولویت بالاتری نسبت به عملگر ضرب دارد.
 

توابع
توابع ریاضی در اکسل، فرمول هایی هستند که به طور پیش فرض در نرم افزار اکسل وجود دارند. این توابع برای راحتی کار در فرمول نویسی در اکسل استفاده می شوند.
برای استفاده از توابع موجود در اکسل، باید ابتدا سلول مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از وارد کردن علامت = نام تابع را انتخاب کرده و ورودی های آن را تعیین کنید. ورودی های هر تابع ممکن است مقادیر ثابت، آدرس سلول و یا محدوده ای از سلول ها باشد.

توابع در نرم افزار اکسل بر اساس کاربردهایشان گروه بندی شده اند. این گروه ها عبارتند از:
• توابع مالی
• توابع تاریخ و ساعت
• توابع ریاضی و مثلثاتی
• توابع آماری
• توابع جستجو و مرجع
• توابع پایگاه داده
• توابع متنی
• توابع منطقی
• توابع اطلاعاتی
• توابع مهندسی
 

ساختار توابع: هر تابع دارای یک نام و معمولا تعدادی ورودی است و ساختاری به صورت زیر دارد: (.... ; ورودی ۳; ورودی ۲; ورودی ۱) نام تابع
مثال از یک تابع: برای اینکه با عملکرد یک تابع به صورت عملی آشنا شوید، بهتر است یک مثال را در اکسل اجرا کنید. برای اینکار از تابع SUM یا جمع استفاده کنید. این تابع، سلول های انتخاب شده را با یکدیگر جمع می کند.
در تصویر زیر، نام تابع SUM است و ورودی های تابع نیز سلول های A1 و A2 هستند.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس


 پس از درج تابع، اگر بر روی کلید Enter کلیک کنید، نتیجه تابع به شما نشان داده می شود.
 

  انجام محاسبات ریاضی در اکسل

انجام محاسبات ریاضی در اکسل

 

روش درج فرمول با استفاده از Function Wizard:

اکسل فرمول های زیادی دارد و همانطور که پیشتر اشاره شد، هر تابع نیاز به «ورودی هایی» برای محاسبه دارد. با استفاده از امکان Function Wizard می توانید از تمام توابع اکسل استفاده کنید و نتیجه محاسبات را در سلول مورد نظر مشاهده کنید.
 

برای این کار از روی نوار فرمول، بر روی fx کلیک کنید تا کادر Insert Function باز شود.

 

کار با توابع ریاضی در اکسل, ترفندهای اکسل

 

توضیح کادر Insert Function: در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید.
در بخش Or select a category می توانید یکی از بخش های موجود را انتخاب کنید.
این بخش ها توابع اکسل را دسته بندی کرده است. مثلا اگر بخش Financial را انتخاب کنید، توابع مالی در کادر Select a function نشان داده خواهند شد.
با انتخاب گزینه All همه توابع اکسل و با انتخاب گزینه Most Recently used نیز توابعی که اخیرا استفاده کرده اید نشان داده می شوند.
اکنون در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید و از بخش Select a function آن را انتخاب کنید.

 

حال فرض کنید می خواهیم در کادر Insert Function تابع جمع را درج کنیم. همانطور که در مثال درج فرمول از طریق وارد کردن علامت = نیز گفتیم، این تابع با نام SUM شناخته می شود.
پس از انتخاب تابع SUM بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. در پنجره جدید که Function Arguments نام دارد، باید ورودی های تابع را وارد کنیم.
در این مثال سه عدد  ۱۲ و ۱۰ و ۸ را وارد می کنیم.

 

 انجام محاسبات ریاضی در اکسل

آموزش کار با نرم افزار اکسل , ترفندهای اکسل

 

اکنون با کلیک بر روی OK نتیجه این تابع که عدد ۳۰ است در سلول انتخاب شده نمایش داده می شود.

ویندوز ۱۰، پوشه هایی که اخیرا باز شده اند و فایل هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را به خاطر می سپارد و آن ها را در قسمت Quick Access نمایش میدهد.

 

این قابلیت بسیار قابلیت خوبی است اما بنا به دلایلی برای برخی از کاربران موضوع ناخوشایندی است.در صورتی که مایل نیستید فایل و پوشه هایی که اخیرا در ویندوز ۱۰ باز نمودید، در قسمت Quick Access ویندوز ۱۰ نمایش داده شود با ما در ادامه ی این ترفند همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:
۱- در اکسپلورر (Windows Explorer) به سربرگ View مراجعه کنید.

 

۲- سپس از گزینه های نمایش داده شده بر روی Options کلیک کنید تا پنجره Folder Options به شما نمایش داده شود.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

 

۳- در این پنجره به قسمت Privacy رفته و تیک دو گزینه Show recently used files in Quick access و Show frequently used folders in Quick access را بردارید.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

غیر فعال کردن قابلیت Quick access در ویندوز 10

 

۴- بر روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.


 

اگر سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا داده‌اید، ممکن است به دلیل وجود برخی باگ‌های اذیت کننده، هنوز تجربه‌ای روان و عالی از آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت کسب نکرده‌ باشید. نمی‌توان گفت ویندوز 10 از مشکلاتی عمیق و جدی رنج می‌برد اما همچنان باگ‌هایی در این نسخه وجود دارند. خوشبختانه راه‌حل یا راهنمایی برای رفع این باگ‌ها نیز موجود است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

همانطور که می‌دانید ویندوز 10 مدت زیادی در مراحل آزمایشی یا به گفته مایکروسافت در «نسخه‌های پیش‌نمایش فنی» در حال رفع اشکال بوده و آزمون‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. اما همچنان غول نرم‌افزاری دنیا بر روی سیستم عامل بسیار کامل و قوی خود در حال کار است تا مشکلات کنونی را نیز رفع کند. در هر حال برای آشنایی یا رفع باگ‌های مهم ویندوز 10 در ادامه با ما همراه بمانید.

 

طول عمر باتری
پس از هر بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف، معمولا طول عمر باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن درگیر می‌شوند. اما خوشبختانه ویندوز 10 زیاد چنین مشکلی برای لپ‌تاپ یا تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل ایجاد نکرده و خوشبختانه در این مورد بهینه شده است.
با این‌ حال، اگر پس از بروزرسانی به ویندوز 10 شاهد مشکلاتی همچون تخلیه سریع شارژ باتری هستید، ممکن است شرکت تولید کننده سخت‌افزار دستگاه شما، فرمور یا درایوری برای حل کردن این مشکل و بهینه‌گی بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه ارائه کند.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ و تبلت ویندوز 10

 

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام دادیم، معمولا دانلود و نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 انرژی زیادی از باتری مصرف می‌کند و در نتیجه شاهد کوتاه شدن عمر باتری لپ‌تاپ یا تبلت ویندوز 10 خود خواهید بود. بهتر است زمان‌بندی دانلود و نصب بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10 را خودتان به دست بگیرید و در زمان مناسب اقدام به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید کنید.

 

برای کنترل زمان دانلود یا نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 به بخش جستجوی دستگاه مراجعه کنید، عبارت Edit Group Policy را وارد کنید و به برنامه مورد نظر با همین اسم وارد شوید. پس از ورود به Edit Group Policy به مسیر Administrative Templates > Windows Components > Windows Update بروید و فایل تنظیمات Configure Automatic Updates را باز کنید. در بخش بالای پنجره‌ای که باز شده Enabled را انتخاب کنید و سپس در زیر بخش Options گزینه اول با نام Notify for download and notify for install را انتخاب کنید.


برنامه‌های پیش‌فرض

یکی از مشکلاتی که چه در ویندوز 8.1 و چه در ویندوز 10 وجود داشته و دارد، باز کردن فایل‌ها بدون استفاده از برنامه‌ پیش‌فرض تنظیم شده است. برای مثال ما نرم‌افزاری را به عنوان برنامه پیش‌فرض باز کننده تصاویر در ویندوز 10 انتخاب کرده‌ایم اما در زمان ورود به فایل، تصویر با نرم‌افزار دیگری (معمولا نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز) باز می‌شود.

 

تنظیمات ویندوز, مشکلات ویندوز 10

 

برای رفع این مشکل، شما می‌توانید به بخش Settings وارد شوید، بر روی System کلیک کنید و Default apps را انتخاب کنید. یا به جای اینکار بر روی فایلی که می‌خواهید باز شود راست کلیک کنید، گزینه Open with و سپس Choose another app را انتخاب کنید. در همین زمان با انتخاب نرم‌افزار دلخواه، تیک گزینه Always use this app را هم بزنید تا همیشه این نوع خاص فایل با همین برنامه مخصوص باز شود.


نرم‌افزار‌های ناسازگار
ویندوز 10 زمان زیادی است که در حال آزمایش‌های مختلف است اما هنوز برنامه‌هایی هستند که با این نسخه سازگار نشده‌اند و ممکن است در زمان اجرا کرش کنند.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نصب ویندوز 10

راه حل رفع مشکل ناسازگاری برخی نرم افزارها با ویندوز 10

 

یکی از راه‌حل‌های رفع این مشکل علاوه بر ارائه بروزرسانی‌ها جدید برای این نرم‌افزار‌ها احتمالا حالت سازگاری یا Compatibility Mode است که در ویندوز 10 نیز حضور دارد. بنابراین شما می‌توانید فایل‌های اجرایی (با پسوند exe.) را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. برای اینکار بر روی همین فایل اجرایی راست کلیک کنید، در انتهای لیست باز شده Properties را انتخاب و تب Compatibility را باز کنید. اکنون می‌توانید برنامه را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. با اینکه حالت سازگاری، راه‌حل صد درصد این مشکل نیست اما ممکن است کمک کند.


کرش‌های مرورگر مایکروسافت اج
مایکروسافت به کلی اکسپلورر را فراموش کرد و مرورگری سریع و ساده با نام مایکروسافت اج را از پایه طرح‌ریزی کرد تا در ویندوز 10 کاربران به سمت دیگر مرورگر‌های موجود کشیده نشوند. اما هنوز نمی‌توان گفت مایکروسافت اج توانایی جایگزینی مرورگر‌های محبوبی همچون فایرفاکس یا کروم را پیدا کرده است.

 

مایکروسافت اج گاه و بیگاه با کرش‌های حسابی رو به رو می‌‌شود. برای مثال پس از چند بار به خواب رفتن و بیدار شدن دستگاه، اج نمی‌تواند برگه‌های باز مانده را بازیابی کند و شما را مجبور به بستن این نرم‌افزار می‌کند. مایکروسافت اج هنوز از افزونه‌های کاربردی و قابلیت‌های کاملی که در دیگر مرورگرها حضور دارد، بهره نمی‌برد و بر روی سرعت مرورگری وب شما تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین باید به فکر راه‌ چاره‌ای برای رفع این مشکل بود.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نرم‌افزار‌های ناسازگار

 

متاسفانه مرورگر کروم گوگل با ویندوز 10 هماهنگ نیست و منابع زیادی از سیستم را به خود اختصاص می‌دهد و لپ‌تاپ یا تبلت شما را بسیار داغ می‌کند. بنابراین کروم زیاد گزینه خوبی برای استفاده در ویندوز 10 مخصوصا برای باتری تبلت یا لپ‌تاپ‌ها نیست. اما فایرفاکس به مراتب گزینه بهتری نسبت به کروم به حساب می‌آید. با نصب افزونه   Memory Fox حتی می‌توانید مصرف حافظه رم فایرفاکس را بیش از این بهینه کنید.

 

دیگر مشکلات ویندوز 10
ویندوز 10 قرار است با سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های زیادی سازگاری نشان دهد. بنابراین مشکلات زیادی در این میان برای سازگاری نرم‌افزار‌های مختلف توسعه داده شده برای این سیستم عامل و سخت‌افزارهای زیادی که توسط تولید‌کننده‌های متفاوت ساخته شده ممکن است پیش آید. اگر به مشکل عمیقی با ویندوز 10 خود برخورد کردید، حذف نرم‌افزار‌های مختلف نصب شده می‌تواند یک راه‌حل باشد. اما راه‌حل اساسی‌تر قطعا ریست کردن ویندوز است.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

راههای رفع مشکلات ویندوز 10

 

برای ریست کردن ویندوز 10 و بازگشتن به تنظیمات اولیه این سیستم عامل به بخش Settings بروید. تب Update & security و سپس گزینه Recovery را انتخاب کنید. در زیر بخش Reset this PC می‌توانید به تنظیمات اولیه ویندوز بازگردید.

رایت کردن یکی از مواردی است که ممکن است زیاد با آن سروکار داشته باشید . برای رایت کردن نرم افزارهای زیادی تاکنون منتشر شده است اما بی شک بهترین نرم افزار در این زمینه نرم افزار Nero می باشد . این نرم افزار از سالها قبل تاکنون منتشر می شود و همواره بهترین بوده است . در این پست قصد داریم طریقه رایت و انجام تنظیمات معقول را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم .

 2- ساختار لینک یا پیوند دائمی

ساختار لینک دائمی یک اصطلاحه که برای توصیف قالب URLS ها برای صفحه ها و یا پست های منفرد یک وب سایت استفاده میشه که در نوار آدرس مرورگر و در نتایج جستجو (زیر عنوان صفحه) پرتو دیتا میشه.


دستورالعمل های SEO برای URLS :


ایجاد صفحات ساده و آسان برای موتورهای جستجو و کاربران

از نشانه گذاری ‘ – ‘ برای متمایز کردن کلماتی که URL را برپایی می دن کاربرد کنید

از آدرس های طولانی با اطلاعات غیر ضروری اجتناب کنید.

از کلماتی بهره‌گیری کنید که موضوع صفحه شما رو توصیف کنه، ولی از پر کردن با کلمات کلیدی دوری کنید.

نمونه هایی از ساختار URL خوب :



 


3- راهنمای کاربر (Breadcrumb)

معنی Breadcrumb به انگلیسی میشه خرده نان  اما به زبان اینترنتی یعنی راهنمای کاربر برای این که نشون بده الان این صفحه که داره می بینه درون کدوم گذرگاه قرار گرفته ، اطمینان حاصل کنید که در تمام صفحات درونی سایتتون این خاصیت رو دارید. بهینه سازی وب سایت اگر از WordPress استفاده می کنید، پلاگین های رایگان زیادی برای ایجاد یک راهنمای کاربر وجود داره.

در ابتدا شما نیاز به نرم افزار Nero دارید که مطابق با نیاز و سلیقه یک ورژن از این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید .

 

نرم افزار Nero را اجرا کرده و به بخش Nero Express بروید . با اجرا کردن آن با تصویری مانند شکل زیر مواجه می شوید که به توضیح بخش های آن خواهیم پرداخت .

 

رایت کردن یک فایل ایمیج, ترفندهای کامپیوتری

 

در قسمت Recorder می توانید درایوی را که میخواهید به وسیله آن سی دی/دی وی دی موردنظر را رایت کنید انتخاب کنید . با زدن تیک گزینه Use Image Recorder در واقع فایل های موردنظر را به جای سی دی یا دی وی دی در یک فایل img رایت خواهید کرد پس برای رایت سی دی یا دی وی دی تیک این گزینه را بردارید .

 

رایت فایل ها متناسب با نوع آنها 
Data
قسمت Data برای فایل هایی است که مثل عکس و یا فرمت های ناشناخته و یا مخلوطی از انواع فرمت در یک دیسک استفاده می شود .ای قسمت بیشتر برای انتقال اطلاعات در کامپیوتر است اما پلیرهای جدید قابلیت خواندن ای نوع دیسک ها را نیز دارا می باشند . 
Data CD : برای ریختن اطلاعات بر روی سی دی 
Data DVD : برای ریختن اطلاعات بر روی دی وی دی 
Blu-ray Data Disc : برای ریختن اطلاعات بر روی دیسک بلوری

 

گزینه هایی که دارای یک کلید می باشند برای مواردی کاربرد دارند که بخواهید بر روی دیسک خود رمز بگزارید در واقع بخواهید یک دیسک محافظت شده رایت کنید .

 

Audio

 

نرم افزار نرو, Nero Express

رایت فایل های صوتی بر روی سی دی و دی وی دی

 

قسمت Audio برای فایل های صوتی است . 
Audio CD : با انتخاب این گزینه در واقع شما میتوانید تعداد کمی از فایل ها با فرمت MP3 , WMA را انتخاب کنید و خود نرم افزار این فایل ها را تبدیل کرده و بر روی دیسک رایت می کند . (در این روش تعداد کمی فایل درون دیسک جای می گیرد.)

 

Jukebox Audio CD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی سی دی

 

Jukebox Audio DVD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی دی وی دی

 

Jukebox Blu-ray Disk : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر دیسک بلوری

 

Videos

 

رایت کردن یک فایل ایمیج, ترفندهای کامپیوتری

رایت فایل های ویدیویی بر روی سی دی و دی وی دی

 

این قسمت برای فایل های تصویری می باشد . 
DVD Video Files : برای ریختن فایل هایی که خود فرمت های متناسب با دی وی دی را دارا می باشند .

 

BDMV Files : برای ریختن فایل های تصویری بر روی دیسک بلوری

 

AVCHD : برای ریختن فایل هایی که خود فرمت های متناسب با دی وی دی را دارا می باشند . (معمولا ویدئوهای سه بعدی)

 

Image, Project, Copy

 

 نرم افزار نرو, Nero Express

 

این قسمت دارای دو بخش است . 
Copy Disk : کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر 
Disk Image or Saved Project : برای رایت کردن یک فایل ایمیج گرفته شده

 

پس از انتخاب گزینه مورد نیاز به صفحه زیر می رسید .

 

نرم افزار رایت دی وی دی, Nero Express

رایت سی دی/دی وی دی توسط Nero Express

 

از قسمت Add و سپس Files فایل های دلخواه را انتخاب کرده و Add کنید .

 

ترفندهای کامپیوتری, کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر

 

بر روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید .

در این مرحله با تنظیم های متعددی مواجه خواهید شد که به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت .

 

 نرم افزار نرو,رایت کردن یک فایل

کپی کردن یک دیسک از یک دیسک دیگر با نرم افزار nero

 

از قسمت Writing speed می توانید سرعت نوشتن اطلاعات بر روی دیسک را تنظیم کنید که هر چه سرعت کمتر باشد دقت آن بیشتر می شود . 

 

از قسمت Disk name می توانید برای دیسک خود یک نام انتخاب کنید .

با زدن تیک گزینه Verify data on disk after burning و SecurDisk surface scan پس از رایت کردن نرم افزار به اسکن فایل های رایت شده می پردازد و در واقع با این کار دقت پروسه رایت بیشتر میشود .

 

با زدن تیک گزینه Allow files to be added later شما به اصطلاح ته دیسک را باز می گزارید تا بعد بتوانید فایل های دیگری را به دیسک اضافه کرده و آن را دوباره رایت کنید .

 با اتمام تنظیمات بر روی Burn کلیک کنید تا دیسک شروع به رایت شدن کند .

همه این نکته را قبول دارند که سیستم عامل ویندوز پر کاربرد ترین سیستم عامل جهان است و می توان آن را محبوب ترین سیستم عامل هم در نظر گرفت. خیلی از کاربران هستند که سال هاست از نسخه های ویندوز استفاده می کنند و شاید بسیاری از ما خودمان را حداقل درباره استفاده از ویندوز حرفه ای بدانیم.

 

اما آنقدر نکته ها و ترفند های ریز در ویندوز وجود دارند که برای یاد گرفتن همه آنها مدت ها زمان لازم است. در ادامه قصد داریم 5 ترفند ساده را آموزش دهیم که با دانستن آنها نه تنها می تواند بهتر و راحت تر از ویژگی های ویندوز استفاده کنید، بلکه می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای هم بشوید! برای یاد گرفتن این 5 ترفند با ما همراه باشید.

 

 منوی استارت ویندوز, افزایش سرعت کپی فایل ها

اضافه و حذف گزینه های منوی Send to

 

1- تغییر منوی Send to
حتما با منوی Send to آشنا هستید. کافی است روی هر پوشه یا فایلی در ویندوز کلیک راست کنید و در میانه های منوی باز شده send to را پیدا کنید. در حالت عادی گزینه هایی مانند desktop، mail و فشرده سازی در این منوی فرعی وجود دارند اما می تواند خیلی راحت آن را به گونه ای که خودتان دوست دارید تغییر دهید تا گزینه های مورد نظر شما در آن نمایش داده شوند. برای این کار به مسیر زیر بروید:

C:\users\*username*\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

 

در این بخش تعدادی فایل مشاهده می کنید که مشابه همان مواردی هستند که در منوی فرعی send to نمایش داده می شوند. برای اینکه گزینه ای را از send to حذف کنید خیلی راحت باید همان مورد را از پوشه ای که در آن حضور دارید حذف کنید. از طرف دیگر برای اینکه گزینه جدیدی را اضافه کنید فقط کافیست پوشه ای را که می خواهید در بخش send to نمایش داده شود کپی کرده و آن را در همین قسمت paste کنید.

 

2- پوشه پیش فرض را تغییر دهید
اگر از ویندوزهای 7 یا 8 استفاده می کنید حتما می دانید که با باز کردن windows explorer پوشه کتابخانه یا library باز می شود. اما برای خیلی از کاربران این پوشه کارایی چندانی ندارد و شاید ترجیح دهید پوشه دیگری به جای آن به نمایش در بیاید. برای تغییر پوشه پیش فرض ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

 

- در کنار دکمه استارت روی windows explorer (یا file explorer) راست کلیک کنید، در منوی باز شده windows explorer (یا file explorer) را پیدا کنید و روی آن هم راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود خواهید دید که مسیر هدف چیزی شبیه به AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries تعریف شده است.

 

این مسیر را با هر مسیر دیگری که خودتان ترجیح می دهید عوض کنید. برای مثال اگر دوست دارید با کلیک کردن روی windows explorer پوشه دانلودها باز شود باید از آدرس C:\Users\*Username*\Downloads استفاده کرده و در نهایت روی ok کلیک کنید.

 

3- سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید
مایکروسافت تلاش کرده بود در ویندوز 8 سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهد. با اینکه سرعت این کار در ویندوز 8 نسبت به سایر نسخه های این سیستم عامل بالاتر است، اما هنوز هم با مقدار ایده آل فاصله دارد. اگر دوست دارید سرعت کپی کردن فایل ها را افزایش دهید کافی است از برنامه TeraCopy استفاده کنید. این برنامه جایگزین دیالوگ کپی فایل ها در ویندوز خواهد شد و باید گفت با انجام این کار افزایش سرعت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

 

4- حالت God Mode را فعال کنید
 هر چه باشد God Mode اسم جالبی دارد. با فعال کردن این حالت که توسط تیم توسعه دهندگان مایکروسافت ساخته شده، می توانید در یک مکان به تمامی تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک گزینه ساعت ها در کنترل پنل جست و جو کنید. برای فعال کردن God Mode ابتدا یک پوشه روی دسکتاپ بسازید و نام آن را به صورت زیر قرار دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}0

 

(البته 0 آخر را کپی نکنید، ما هم برای اینکه ترتیب نوشته حفظ شود آن را به انتهای آن اضافه کرده ایم). پس از تائید، شکل پوشه تغییر پیدا می کند و با باز کردن آن می توانید وارد حالت God Mode شوید. در این حالت بیش از 50 بخش مختلف با لینک به تنظیمات مشخص شده وجود دارند. این نکته را هم اضافه کنیم که اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید شاید با حالت God Mode مشکل پیدا کنید و مجبور شوید سیستم را در حالت safe mode اجرا کنید تا بتوانید پوشه را پاک کنید.

چگونه از ویژگی WAKE-ON-LAN برای روشن کردن یک کامپیوتر از راه دور استفاده کنیم؟

ویژگی بیدار شدن از شبکه (WoL) سرنام Wake-on-LAN یکی از استانداردهای شبکه است که به یک کامپیوتر اجازه می‌دهد فارغ از آن‌که در چه وضعیتی قرار دارد (خاموشی کامل، خواب زمستانی، یا sleep) از راه دور روشن شود. در این حالت می‌توان از طریق یک برنامه کاربردی یا سیستمی که روی همان شبکه محلی قرار دارد برای روشن کردن کامپیوتر استفاده کرد.

 ۱۲- شمار تقاضا های HTTP را کاهش دهید

بسیاری از افزونه ها و قالب های وردپرس، استایل شیت ها، اسکریپت ها و تصاویر را از منابع بیگانه همانند کتابخانه گوگل، فیسبوک و … لود می کنند.


بسیاری از این سرور ها به منظور بارگذاری سریعتر بهینه سازی شده اند. روش های افزایش سرعت لود سایت این خوب است. چون مانند یک CDN عمل میکنند و فایل ها را تندتر از سایت شما برای کاربر لود میکنند.


با این حال اگر تعداد این درخواست ها بسیار شود میتواند سرعت سایت شما را تفریق دهد. سعی کنید با بررسی ریزبین افزونه ها و پوسته ها، تعداد این درخواستهای HTTP را کاهش دهید. معمولا میتوانید فایل های استایل قالب خود را یکی کردن کنید الی برای لود شدن استایل قالب، تنها یک درخواست به سرور ارسال شود.


۱۳- تفریق تقاضا از دیتابیس

بسیاری از قالب های وردپرس به علت عمومی بودن، از توابعی استفاده میکنند که اطلاعات را نمایش دهند. این توابع مثلا برای نمایش نام سایت، فراخوانی استایل و اسکریپت ها و … بهره‌گیری می شوند. این تقاضا ها برای اجرا شدن باید به دیتابیس فرستاده شوند و بعد از اخذ اطلاعات، آن ها را برای کاربر به نمایش در آورند. اما شما خیلی راحت میتوانید خیلی از چیز ها را مستقیما در قالب خود بنویسید لغایت جلوی این عملیات و محاسبات اضافی را بگیرید.


به کد ذیل دقت کنید. این یک مثال از کد هایی است که در قالب های عمومی تماشا می کنید:


 


<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" <?php language_attributes(); ?>>

 <head profile="http://gmpg.org/xfn/11">

 <meta http-equiv="Content-Type" content="

 <?php bloginfo('html_type'); ?>;

 charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />

میبینید که در تقدیر های زیادی از این کد، از دستورات PHP استفاده شده که برای اجرا شدن احتیاج به محاسبات و ارسال تقاضا به دیتابیس دارند. البته این سخت از طراح آن قالب نیست. چرا که طراح برای اینکه قالب در همه سایت ها به صورت صحیح اجرا شود باید چنین کاری اتمام دهد. اما شما که سایت خودتان دست خودتان است و بسیاری از درونمایه آن مثل نام سایت و زبان آن و … ثابت هستند، نیازی به چنین کد های سمت سروری ندارید. مثلا شما میتوانید به جای کد بالا از کد پایین کاربرد کنید:


<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="rtl">

 <head profile="http://gmpg.org/xfn/11">

 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

 


۱۴- بهینه سازی دیتابیس وردپرس

ترفند های وردپرس


پس از مدت زمانی طولانی که از وردپرس کاربرد کردید، شمار زیادی جدول و اطلاعات در دیتابیس شما ذخیره می شوند که به بسیاری از آنها نیازی ندارید. دیتابیس شما برای شفا سرعت و عملکرد، دربایستن به بهینه سازی دارد.


این امر را میتوانید به راحتی با افزونه WP-Sweep plugin مدیریت کنید. این افزونه با حذف کردن زباله ها، رونوشت ها و … پروانه پاکسازی دیتابیس را به شما میدهد. همچنین با آن میتوانید ساختار جداول دیتابیس تان را با یک کلیک بهینه سازی کنید.

این ویژگی در گذر زمان کمی تغییر پیدا کرده و امروزه به کاربران اجازه می‌دهد از طریق شبکه وای‌فای نیز کامپیوتر خود را روشن کنند. در این حالت کاربر بسته‌های WMM سرنام Wireless Multimedia Extensions را برای ارسال پیغام مورد استفاده قرار می‌دهد. مهم نیست از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید. شما با استفاده از سخت‌افزاری که از ویژگی Wake-on-LAN پشتیبانی می‌کند و همچنین تنظیم بایوس و سیستم‌عامل قادر هستید کامپیوتر خود را از راه دور روشن کنید.

 

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

روشن کردن کامپیوتر از راه دور

 

چگونه می‌توانیم ویژگی Wake-on-LAN را تنظیم کنیم؟

فعال‌سازی این ویژگی در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول باید ویژگی Wake-on-LAN را روی مادربرد خود و از طریق بایوس فعال کنید. در مرحله بعد باید به سیستم‌عامل وارد شده و یکسری تغییرات جزیی را در سیستم‌عامل اعمال کنید.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور

 

بایوس

در اولین گام باید ویژگی WoL را فعال کنید. زمانی که این ویژگی فعال شود بایوس به درخواست‌های وارد شونده که به آن‌ها بسته‌های جادویی (Magic Packets) گفته می‌شود گوش فرا دهد. البته به این نکته دقت کنید که هر سازنده‌ای ممکن است دستورالعمل‌های خاص خود را برای فعال‌سازی این ویژگی دنبال کند. اگر دستورالعمل‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید مغایر با تنظیمات مادربرد شما است، در این حالت به سایت سازنده مادربرد خود بروید و دستورالعمل‌ فعال‌سازی ویژگی WoL را روی سایت سازنده مطالعه کنید.

 

1.زمانی که کامپیوتر را روشن می‌کنید پیش از آن‌که سیستم‌عامل اجرا شود به بایوس بروید. برای این منظور می‌توانید کلید Del یا F2 را فشار دهید.

 

2. در تنظیمات بایوس به دنبال بخشی باشید که در ارتباط با انرژی (Power) است. باید به دنبال گزینه‌هایی همچون Power Management یا Advanced باشید. ممکن است این ویژگی را با نام Resume On LAN(MAC) نیز مشاهده کنید.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

زمانی که این بخش را پیدا کردید به دنبال گزینه Wake-on-LAN باشید. در بعضی از مادربوردها همچون ایسوس در منوی سیستم باید به بخش Power on by PCIE/PCI بروید تا این گزینه را پیدا کنید.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

3. زمانی که این گزینه را پیدا کردید روی آن کلید Enter را بزنید تا فعال (Enable) شود. پس از انجام اینکار تغییرات را ذخیره کرده و از بایوس خارج شوید. (دقت کنید که این تغییر حتما باید ذخیره‌سازی شود)

 

ویندوز

ویژگی Wake-on-LAN در ویندوز از طریق Device Manager فعال می‌شود.

1.ابتدا Device Manager را باز کنید.

2. گزینه Network adapters را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود.

3. روی آداپتوری که از طریق آن به اینترنت متصل می‌شوید کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. این آداپتور با نام‌های  Realtek PCIe GBE Family Controller یا Intel Network Connection به شما نشان داده می‌شود.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

4. روی زبانه Advanced کلیک کنید. فهرست نشان داده شده در بخش Property را به سمت پایین پیمایش کرده و گزینه wake on Magic Packet را انتخاب کنید. (این گزینه را ممکن است در زبانه Management Power نیز مشاهده کنید.)

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

5. در منوی Value که در سمت راست قرار دارد گزینه Enabled را انتخاب کنید.

 

6. اکنون روی زبانه Power Management کلیک کنید. این زبانه را ممکن است به نام Power نیز مشاهده کنید. این موضوع به نسخه سیستم‌عمل یا کارت شبکه بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید دو گزینه Allow this device to wake the computer و Only allow a magic packet to wake the computer فعال باشد.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

چگونه می‌توانیم کامپیوتر را با بسته‌های جاودویی Wake-on-LAN بیدار کنیم؟

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید کامپیوتر شما به‌طور کامل با Wake-on-LAN پیکربندی شده است. اکنون به برنامه‌ای نیاز دارید تا بتواند درخواست‌های مربوط به ‌بسته جادویی را به کامپیوتر شما ارسال کند.

 

 نرم افزار روشن کردن کامپیوتر از راه دور, روشن کردن کامپیوتر از راه دور بااینترنت

 

TeamViewer یکی از بهترین‌ گزینه‌ها است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. Depicus نرم‌افزار کاربردی دیگری است که مجموعه‌ای از ابزارهای سبک و کاربردی را همراه با یک رابط کاربری گرافیکی در اختیارتان قرار می‌دهد. کاربران اندرویدی می‌توانند از Wake On LAN کاربران iOS می‌توانند از RemoteBoot WOL استفاده کنند. همچنین به این نکته دقت کنید که اگر کامپیوتر شما به درخواست برنامه‌های یاد شده از خود واکنش نشان نداد، باید روی روتر خود پورت‌های شماره 7 و 9 پروتکل UDP را برای یک آدرس مک خاص پیکربندی کنید تا کامپیوتر به آن متصل شود.

دیزی دوست دارید یا قرمه‌سبزی؟ چاق هستید یا لاغر؟ فوتبال یا والیبال؟ این سوال‌ها و بسیاری از سوال‌های دو گزینه‌ای ازجمله پرسش‌هایی هستند که با مطرح کردن آنها می‌توانید پاسخ‌های بسیاری دریافت کنید و مطمئنا هر کاربری در پاسخ به چنین سوالاتی برای پاسخ خود دلایلی دارد.

 

یکی از امکاناتی که اینستاگرام به استوری‌های خود اضافه کرده و استفاده از استوری را بیش از پیش جذاب کرده، قابلیت پرسیدن همین سوالات و به عبارت دقیق‌تر ایجاد نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای در استوری است. به کمک این نظرسنجی‌های ساده و سریع، کاربران می‌توانند با انتخاب هریک از دو گزینه موجود، پاسخ را به شما ارائه کنند و شما نیز می‌توانید در کسری از ثانیه و در هر لحظه نتایج پاسخ‌های ارائه شده توسط کاربران را مشاهده کنید.

 

دوست دارید شما نیز یک نظرسنجی با سوال موردنظرتان در استوری اینستاگرام منتشر کنید؟ همین حالا گوشی را در دست گرفته و طبق روش زیر مراحل انجام این کار را دنبال کنید:

 

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام نصب شده روی دستگاه هوشمند خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

 

اینستاگرام را اجرا کرده و پس از ورود به محوطه کاربری خود به صفحه اصلی که با آیکون خانه مشخص شده مراجعه کنید.

 

صفحه را به سمت راست بکشید یا از بالا ـ سمت چپ روی آیکون پروفایل خود فشار دهید.

 

با استفاده از گزینه‌های موجود، یک عکس جدید بگیرید یا از گالری خود عکسی را انتخاب کنید.

 

صفحه را از پایین به بالا بکشید یا روی آیکون افزودن اموجی (Emoji) فشار دهید.

 

از میان استیکرهای موجود، استیکر Poll را انتخاب کنید.

 

آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

 یک نظرسنجی با سوال موردنظرتان در استوری اینستاگرام منتشر کنید

 

عنوان سوال نظرسنجی را وارد کرده و در ادامه عناوین مربوط به هریک از گزینه‌های پاسخ را نیز وارد کنید.

 

استیکر نظرسنجی را در موقعیت و ابعاد دلخواه روی تصویر قرار داده و با انتخاب گزینه‌های Next و پس از آن Your Story گزینه Send را فشار دهید تا استوری شما به همراه نظرسنجی اختصاص یافته ارسال شود.

در صورتی که در اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word مشکل دارید و یا در خصوص حذف پاورقی در ورد سوالی دارید می توانید با:

هنگام نوشتن پروژه های دانشگاهی و یا پایان نامه برای بسیاری از ما پیش آمده که قصد داریم توضیح بیشتری در خصوص یک کلمه یا عبارت ارائه دهیم ولی نمی دانیم چطور باید این کار را انجام دهیم. نوشتن پاورقی می تواند مشکل ما را حل کند. با توجه به فراگیر بودن این مسئله در این مقاله قصد دارد نحوه نوشتن پاورقی و یا پانوشت در ورد و همچنین ویرایش پاورقی و حذف آن در Word را آموزش دهد.

 

پاورقی و کاربرد آن چیست ؟

حتما در هنگام مطالعه کتاب ها، مجلات و ... مشاهده کرده اید که در کنار بعضی از کلمات عددی گذاشته شده و در پایین صفحه توضیحی در خصوص آن کلمه ارائه شده است. این توضیح می تواند ارائه نویسنده، تاریخ، عنوان، نظر نویسنده، مرجع اطلاعات و ... باشد.

به برچسب، یادداشت یا مرجع که درپایین صفحه در یک کتاب یا سند قرار داده می شود پاورقی گفته می شود. با استفاده از Footnote در ورد به راحتی میتوان پاورقی به سند ورد افزود.

 

برای اضافه کردن پاورقی در ورد:

1- برنامه ورد را اجرا کرده، بعد از کلمه ای که می خواهید برایش پاورقی ایجاد کنید. یک بار کلیک کنید و سپس بر روی تب Reference رفته گزینه Insert footnote را انتخاب کنید. در این حالت به طور اتوماتیک به پایین صفحه منتقل می شوید و می توانید توضیحات مربوط به کلمه مورد نظر را در پاورقی بنویسید.

 

طرز نوشتن پاورقی در ورد, اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word

اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word

 

2- برای ویرایش پاورقی، برروی دکمه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود:

 

طرز نوشتن پاورقی در ورد, اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word

 نحوه نوشتن پاورقی در ورد

 

- قسمت Footnotes: محل قرارگیری پاورقی در این بخش تعیین می گرددکه می تواند پایین صفحه و یا بعد از اتمام متن مورد نظر باشد.

- Number format: می تواند بر حسب شماره و یا حروف باشد.

- Numbering: با توجه به اینکه در نرم افزار ورد شماره گذاری به صورت پیوسته است اگر بخواهید شماره گذاری به صورت صفحه به صفحه باشد در این بخش می توانید گزینه Restart each page را انتخاب کنید تا در هر صفحه شماره گذاری پاورقی از یک شروع شود.

 

3- برای راست چین کردن پاورقی، بر روی گزینه Draft مشخص شده در تصویر زیر کلیک کنید و یا از تب View قسمت Document views گزینه Draft را انتخاب نمایید و سپس از تب Refrences گزینه Show notes را انتخاب کنید. در پنجره ای که در پایین صفحه باز می شود متن پاورقی را انتخاب کرده و از تب Home گزینه Right to left Text Direction را انتخاب کنید.

 

طرز نوشتن پاورقی در ورد, اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word

طرز نوشتن پاورقی در ورد

 

سپس برای جا به جا کردن خط پاورقی بر روی فلش کوچکی که در قسمت Endnotes قرار دارد کلیک کنید و این قسمت را بر روی Endnote separator قرار دهید. برای جا به جا کردن خط پاورقی به سمت راست کلیدهای Ctrl و شیفت راست یا (Ctrl+R) و برای جا به جا کردن خط پاورقی به سمت چپ کلیدهای Ctrl و شیفت چپ یا (Ctrl+L) را انتخاب کنید. و در صورتی که مایل به حذف خط پاورقی هستید خط پاورقی را انتخاب کرده و دکمه Delete کیبورد را انتخاب کنید. در پایان این مراحل وارد تب View شده و در قسمت Document view حالت نمایش را از Draft به Print layout تغییر دهید یا دکمه print layout را از نوار ابزار پایین انتخاب کنید.

 

نحوه حذف کردن پاورقی

برای حذف یک پاورقی، عدد پاورقی را انتخاب کرده و دکمه Delete کیبورد را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این کار هم برای عدد متن و هم برای عدد پاورقی لازم است انجام شود.

در صورتی که بخواهید همه پاورقی ها را به صورت یک جا حذف کنید:

 

طرز نوشتن پاورقی در ورد, اضافه کردن پاورقی در نرم افزار Word

حذف پاورقی در ورد

 

1- درون متن کلیک کنید و از تب Home در قسمت Editing دکمه Replace را انتخاب کنید.

2- در پنجره ای که باز می شود بر روی دکمه More کلیک کنید.

3- در قسمت Special  بر روی گزینه Footnote mark کلیک کنید تا کد " e^ "  در قسمت Find what ظاهر شود. قسمت Replace width را خالی گذاشته و بر روی دکمه Replace all کلیک کنید. به این ترتیب همه پاورقی ها حذف خواهند شد.

با انجام چند تغییر ساده در تنظیمات ویندوز می توانید سرعت ماوس را افزایش دهید.

بسیاری از کاربران در هنگام کار با رایانه خود از کندی سرعت ماوس و یا دامنه حرکت ماوس و جا به جایی اندک علامت ماوس بر روی کامپیوتر خود گلایه دارند در حالی می توانید با چند تغییر ساده در تنظیمات ویندوز خود این موضوع را رفع کنید.

 

ویژگی افزایش دقت ماوس در ویندوز یا همان Enhance pointer precision به صورت پیش فرض بر روی ویندوز فعال است اما شما برای بهبود و افزایش سرعت می توانید مراحل زیر را طی کنید تا مشکل و گلایه تان رفع شود.

 

در ابتدا به کنترل پنل بروید و بر روی گزینه ماوس کلیک کنید.

 

کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می کنند ابتدا Devices- Settings – Mouse را انتخاب کنند.

 

تنظیمات ماوس در رجیستری, افزایش سرعت ماوس مجازی

افزایش سرعت ماوس

 

سپس بر روی تب Pointers Option کلیک کنید.

 

تنظیمات ماوس در رجیستری, افزایش سرعت ماوس مجازی

 

در کادر اول گزینه Enhance pointer precision کنید.

سرعت ماوس را می توانید از قسمتی که در تصویر با علامت فلش نمایش داده شده افزایش دهید.

 

تنظیمات ماوس در رجیستری, افزایش سرعت ماوس مجازی

آموزش کار با تنظیمات ماوس 

 

در پایان گزینه ok را بزنید.

پس از طی این مراحل ماوس با سرعت بیشتر حرکت می کند و برای انجام کارهایی که نیاز به دقت بیشتری دارد کاربرد بسیاری دارد.