قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 13

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا پوشه تبلیغاتی در کار شما، کارایی بالایی دارد؟

با آن که بسیاری از صاحبان مشاغل به اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی پی دستگیر اند، ولی بسیاری از آنها دقیقا نمی دانند که چگونه این ابزارهای بازاریابی را در شغل خویش بگنجانند. احتمالاً این کار، در پیش درآمد سخت به عقیده رسد اما این امکان را در گزین کردن شما قرار میدهد که به روشی بهتر از خرج ای که هزینه می کنید، سهم برید. هنگامی که به اندیشه به کارگیری هدایای تبلیغاتی می افتید، به رخدادها و نمایشگاه هایی بیندیشید که در قبل رو پیمان دارند. آیا عید نوروز در گذرگاه است؟ آیا می خواهید سالروز تولد مشتری تان را به او شادباش- شاباش بگویید؟ کل اینها، فراخور هایی هستند که هدیه تبلیغاتی مناسب باید برای آنها گزینش شود.


موضوع دیگری که باید به آن اندیشه کنید این است که هدیه شما تا چه اندازه کاربردی است و باره کاربرد پیمان می گیرد. به عبارت دیگر، چه کالایی در حرفه شما بیشترین بسامد و تکرار را دارد؟ آیا کارمندان شما هر روز از خودکار تبلیغاتی بهره‌گیری می کنند؟


آیا پوشه تبلیغاتی در کار شما، کارایی فوقانی دارد؟


آیا پوشه تبلیغاتی در شغل شما، کارایی فوقانی دارد؟

اگر استجابت شما به هر کدام از سوالات بالا مثبت است، می توانید متعلق به به عنوان هدیه تبلیغاتی بهره گیرید. این هدیه ها فقط خرج کمی برای شما در بر دارند اما کارایی بسزایی بر نام بازرگانی و شناخت لوگوی شما دارند. پوشاک تبلیغاتی نیز کاربرد بی اندازه ای در بازرگانی و کسب و کار می توانند داشته باشند. همش مقداری تیشرت تبلیغاتی یا اتوماتیک تبلیغاتی به همراه داشته باشید و آنها را در داد و ستدهای بازرگانی به مشتریانتان هدیه دهید. این پیشه نام برند و لوگوی شما را کبیر می کند و اتمام اقدامات بعدی بازاریابی را راحت می سازد.


اگر می خواهید در کنار هدایای تبلیغاتی مختلفی که دارید، از یک هدیه تبلیغاتی مقاوم در مصارف مختلف بهره‌گیری کنید، باید گزینه ای بیابید که به کارتان مربوط باشد. پیرامون این سوژه تحقیق کنید و هدیه ای را برگزینید که بیش از همه نشانگر کارتان باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک مطب دندانپزشکی دارید، می توانید از یک مسواک یا خمیر دندان برای اهداف تبلیغاتی خویش سهم برید. در فصول مختلف، هدیه تبلیغاتی شما می تواند متفاوت باشد. به کالاهایی فکر کنید که ملت شهرتان در بهار، تابستان، پاییز و زمستان احتیاج دارند و باره بهره‌گیری پیمان می دهند. شما می توانید گزینش خویش را بر بنیاد تیاز آنها انجام دهید. در تابستان، یک بادبزن دستی تبلیغاتی ، هدیه خوبی است. در بهار نیز می تاب از کلاه تبلیغاتی یا چترهای تبلیغاتی کاربرد کرد. هر آنچه دربایستن مشتریان در فصل مورد نظر است، باید در هدیه تبلیغاتی شما تبلور یابد. در گزینش خود از کیفیت غافل نمانید. هر چقدر کیفیت بهتر باشد، ماندگاری و اثربخشی آن اغلب و هر چه کیفیت کالا زیر تر باشد، عملکرد تبلیغاتی آن ذیل تر خواهد بود.

نوشتن محتوا برای سایت

چرا حتما باید مطالب سایت اختصاصی نوشته شود؟

اگر با سئو کاران گوناگون گفتگو کرده باشید حتما آن ها روی این مساله پافشاری دارند که مطالب سایتتان باید اختصاصی باشد و از هیچ جای سایر کپی برداری نشود.اما انگیزه این پیشه چیست؟تمامی الگوریتم های گوگل برای این بوجود می آیند که گوگل در رتبه بندی خویش سایت هایی را بالا قرار دهد که محتوا سودمند و اختصاصی دارند.در واقع الگوریتم های گوگل برای تشخیص چنین سایت هایی است.


چرا باید درونمایه بنویسیم

الگوریتم های گوگل هیچگاه تغییر ناپذیر نبوده و مدام در حال تغییر هستند.در روش سئوی وردپرس بک لینک،شبکه های اجتماعی و ... همگی فاکتور سئو در حال حاظر هستند.اما هیچ تضمینی نیست که این فاکتور ها در سال های بعد هم پابرجا باشند.پس عاقلانه نیست که ما به این مسائل اعتماد کنیم و تمرکزمان را روی این فاکتور ها بگذاریم.باید اصل ماجرا را به عنوان اصلی ترین فاکتور در نظر بگیریم.الگوریتم های گوگل هرچه که باشند برای تشخیص محتوا خوب هستند.پس وقتی ما سایتی با درونمایه عالی و بی همتا داشته باشیم هیچ ترسی از تغییر الگریتم های گوگل نداریم.


برای تولید محتوا نیاز نیست از خودمان مطالب جدید فرآوری کنیم.میتوانید از دیگر سایت ها کمک بگیرید.اما کمک گرفتن به معنای کپی کردن و تغییر دادن بخشی از متن نیست.باید متن دیگر سایت ها را بخوانید و برداشت خویش متعلق به متن را بنویسید.یعنی متنی تولید کنید که حتی یک کلمه متعلق به هم کپی برداری از سایت های دیگر نباشد

پسورد منیجر فایرفاکس با عنوان Lockbox برای اندروید منتشر شد

اگر از اپلیکیشن‌های پسورد منیجر مثل 1Password یا LastPass استفاده نمی‌کنید، احتمالا تا حالا برای ذخیره رمزهای عبور خود روی یادداشت‌هایتان حساب باز می‌کردید. اما باید بدانید که با این کار رمزهای عبور مهم‌تان را در معرض دزدیده شدن قرار داده‌اید.

بنابراین شاید ایده بدی نباشد که برای یک بار هم شده، اپلیکیشن‌های پسورد منیجر را امتحان کنید. Lockbox فایرفاکس می‌تواند بهانه خوبی برای این کار باشد؛ اپلیکیشن پسورد منیجری که موزیلا آن را قبلا برای کاربران iOS منتشر کرده بود و حالا نوبت به اندرویدی‌ها رسیده که از مزایای آن بهره‌مند شوند.

Lockbox

Lockbox که پیش از ارائه در قالب اپلیکیشن، به شکل یک قابلیت درون‌برنامه‌ای در اختیار کاربران فایرفاکس قرار گرفته بود، یک پسورد منیجر خوب و کاربردیست. به لطف آن دیگر نیازی به حفظ کردن رمزهای عبور پیچیده و طولانی نخواهید داشت چرا که اپلیکیشن این کار را در محیطی امن برایتان انجام می‌دهد. همچنین اپلیکیشن امکان ورود اتوماتیک رمزهای عبور در وبسایت‌ها و سرویس‌های مختلف را هم برایتان فراهم می‌کند.

خود Lockbox نیز توسط یک رمز عبور اصلی محافظت می‌شود که می‌تواند یک رمز تایپی یا قفل بیومتریک (حسگر اثر انگشت و ...) باشد. در این صورت، می‌توانید مطمئن باشید که رمزهای عبورتان برای ورود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف در محیطی امن و همیشه در دسترس محافظت می‌شوند.

اپلیکیشن Lockbox بر خلاف بسیاری از پسورد منیجرها، هنوز توانایی خلق رمزهای عبور قوی را ندارد. بنابراین فعلا باید روی آن به عنوان محلی برای ذخیره رمزهای عبور حساب باز کنید تا شاید در آپدیت‌های بعدی شاهد ارائه این قابلیت باشید. با این وجود، Lockbox همین حالا هم در ورود اتوماتیک رمز عبور برای ورود به اپ‌ها و وبسایت‌های مختلف عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

برای دانلود نسخه‌های iOS و اندروید اپلیکیشن Firefox Lockbox می‌توانید همین حالا به اپ استور و گوگل پلی مراجعه کنید.

اولین ویروس کامپیوتری دنیا که بلای جان کامپیوترها شد

ویروس های کامپیوترهای امروزه در انواع و اقسام مختلف سیستم ها را آلوده کرده اند و برخی از آنها به شدت خطرناکند. با این حال نخستین ویروس ها با اهداف دیگری طراحی شدند که بعید نیست اطلاع از آن شما را شگفت زده کند.

ویروس کامپیوتری نوعی بدافزار است که با تزریق کدهای آلوده به دیگر برنامه های کامپیوتری خودش را تکثیر کرده و کدهای مخرب را اجرا می کند. ساز و کار این بدافزار تقریبا مشابه ویروس های واقعی است. از پیامدهای ویروسی شدن سیستم می توان به کاهش کارایی، سرقت اطلاعات، پاک سازی یا رمزنگاری فایل ها و نمایش پیام های نامناسب اشاره کرد.

اغلب مردم از این نام برای اشاره به تمامی بدافزارها اشاره می کنند اما تحقیقات حاکی از این است که فقط ۵ درصد ویروس ها مخربند و بقیه تنها تکثیر می شوند. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که اگر بدافزاری قابلیت تکثیر نداشته باشد، در دسته ویروس ها جای نمی گیرد.

اولین ویروس کامپیوتری

تاریچه تولید اولین ویروس کامپیوتری به چندین دهه قبل برمی گردد اما این بدافزارها تا مدت ها نام مشخصی نداشتند تا اینکه یکی از دانشجویان «دانشگاه کالیفرنیای جنوبی» به نام «فرد کوهن» با انتشار مقاله ای تحت عنوان «ویروس های کامپیوتری، نظریه و آزمایش» برای نخستین بار در یک مقاله مستند از اصطلاح ویروس رایانه ای برای اشاره به این نوع بدافزار ها استفاده کرد؛ عبارتی که توسط یکی از اساتید او به نام «لئونارد ادلمن» پیشنهاد شده بود.

ویروس های اولیه کاربردهای مختلفی داشتند و اغلب توسط مهندسان و دانشجویان رشته کامپیوتر طراحی می شدند. هدف دانشجویان ارتقای مهارت کدنویسی و گاهی شوخی با همکلاسی ها بود اما مهندسان از آن برای مقاصد دیگری استفاده می کردند؛ برای مثال متخصصان شرکت زیراکس ویروسی را برای شناسایی پردازنده های در حالت آماده به کار (idle) طراحی کرده بودند.

نخستین مطالعه آکادمیک در مورد نظریه برنامه های کامپیوتری با قابلیت خود همانندسازی در سال ۱۹۴۹ و توسط نابغه ای به نام «جان فون نویمان» صورت گرفت که در توسعه بمب اتم هم نقش داشت.

او در مقاله خود با عنوان «نظریه و سازماندهی اتوماتای پیچیده» به تشریح برنامه ای با قابلیت تکثیر خودکار پرداخته بود. در مورد انتخاب اولین ویروس کامپیوتری تاریخ دیدگاه های مختلفی وجود دارد اما اغلب فون نویمان را پدر تئوریک ویروس های کامپیوتری می شناسند.

اولین ویروس کامپیوتری آزمایشگاهی «کریپر» (خزنده) نام داشت و در سال ۱۹۷۱ در آرپانت شناسایی شد. آرپانت شبکه کامپیوتری بود که در دهه ۷۰ میلادی رایانه های اصلی دانشگاه ها، آژانس های دولتی و پیمانکاران دفاعی را در سراسر ایالات متحده به هم متصل می کرد.

کریپر در قالب یک برنامه خود تکثیر آزمایشی توسط «باب توماس» در موسسه BBN Technologies توسعه یافته بود و با استفاده از آرپانت کامپیوترهای DEC PDP-10 با سیستم عامل TENEX را آلوده می کرد. این ویروس آزمایشی در سیستم قربانی پیغام «من کریپر هستم، اگر میتوانی من را بگیر» را نمایش می داد و در نهایت از طریق برنامه ریپر (فرشته مرگ) پاکسازی شد.

کریپر را نمی توان نخستین ویروس واقعی تلقی کرد چرا که در مقیاسی کنترل شده و به صورت آزمایشی منتشر شد. اولین ویروس کامپیوتری غیرسازمانی که به سیستم های شخصی را پیدا کرد در سال ۱۹۸۲ و توسط برنامه نویسی ۱۵ ساله به نام «ریچ اسکرنتا»، توسعه پیدا کرد. این ویروسElk Cloner نام داشت.

اولین ویروس کامپیوتری

پیام طنزی که Elk Cloner برای کاربران نمایش می داد

در آن زمان کامپیوترهای اپل ۲ در اوج محبوبیت بودند و ریچ هم با اطلاع از این امر Elk Cloner را برای هدف گرفتن بوت سکتور همین سیستم ها نوشته بود. بوت سکتور کامپیوتر بخش خاصی از درایو است که فایل های راه انداز سیستم در آن قرار دارند.

زمانی که یک کامپیوتر اپل ۲ از طریق فلاپی حاوی این ویروس بوت می شد، ویروس خود را در حافظه کامپیوتر کپی می کرد. پس از آلوده شدن سیستم به Elk Cloner در دفعات بعدی هم که کاربر فلاپی های سالم را در درایو قرار می داد، ویروس به آنها هم نفوذ می کرد.

مقیاس انتشار این ویروس هم چندان گسترده نبود و برخی از بدافزار دیگری به نام Brain به عنوان اولین ویروس کامپیوتری نام می برد. Brain در سال ۱۹۸۶ و توسط برادران «فاروق علوی» منتشر شد. هدف این دو برادر پاکستانی از انتشار ویروس جلوگیری از کپی غیر مجاز نرم افزار پزشکی‌شان بود. Brain هم بوت سکتور فلاپی را با یک کپی از ویروس جایگزین کرده و بوت سکتور اصلی را به عنوان عامل مخرب علامت‌گذاری می کرد.

اولین ویروس کامپیوتری

برادران فاروق علوی

از آنجا که این دو برادر از توسعه ویروس هدف سوئی نداشتند، اطلاعات تماس خود برای حذف Brain را در اختیار کاربران قرار می دادند. طولی نکشید که سیل تماس های قربانیان از سراسر جهان به سمت آنها سرازیر شد و خط تلفنشان را عملا از کار انداخت.

بدافزارهای مذکور به عصر ماقبل ویندوز مربوط می شود و اولین ویروس کامپیوتری مخصوص سیستم های ویندوزی WinVir نام داشت که در سال ۱۹۹۲ و دو سال پس از انتشار ویندوز ۳ شناسایی شد.

این ویروس نخستین بار در سوئد شناسایی شد اما طراح آن یک هلندی با نام مستعار «مسعود خفیر» بود که حروف اول این نام را هم در ویروس قرار بود. نام اصلی این هکر مشخص نیست اما بر اساس داده های ویکی wikidot این لقب را به خاطر قهرمانان محبوبش از جمله «مسعود بارزانی» انتخاب کرده است.

زمانی که یک برنامه آلوده به ویروس Winvir اجرا می شد، در دایرکتوری فعال جاری به دنبال تمامی فایل های اجرایی از نوع NewEXE گشته و کدهای مخرب را در آن قرار می داد.

اولین ویروس کامپیوتری

تنها کاری که این ویروس انجام می داد انتقال از یک فایل به فایل دیگر بود و حتی خودش را از برنامه قبلی پاک می کرد. Winvir شامل دو رشته Virus_for_Windows v1.4 و MK92 می شد و تنها پیامد واضح آن این بود که برنامه آلوده شده بار اول اجرا نمی شد و کاربر باید مجددا آن را راه اندازی می کرد.

خفیر عضوی از گروهTridenT بود و از دیگر فعالیت هایش باید به توسعه ویروس های Gotcha، Pogue و موتور چند ریختی TPE اشاره کرد. وی ظاهرا از اواسط دهه ۹۰ تا کنون از زمینه توسعه بدافزار کناره گیری کرده است.

هکرها و مهاجمین سایبری از آن زمان پیشرفت زیادی کرده و حالا ویروس هایی نظیر Overwrite، Spacefiller و چند جزئی را توسعه می دهند که در کنار تخریب بوت سکتور، فایل ها را هم آلوده می کنند.

حلقه نوری دوربین گلکسی اس 10 می‌تواند به چراغ نوتیفیکیشن تبدیل ‌شود

همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، سامسونگ در طراحی گوشی‌های سری گلکسی اس 10 چراغ LED نوتیفیکیشن‌ها را از قلم انداخته است. با این وجود روش‌هایی هست که بتوان این ویژگی‌ را مجددا به پرچمداران جدید باز گرداند.

یکی از این روش‌ها، استفاده از اپلیکیشنی است که می‌تواند حلقه نوری دوربین سلفی گلکسی اس 10 را به چراغ نوتیفیکیشن تبدیل کند. این اپ که Always On Edge - Edge Lighting نام دارد، می‌تواند حلقه نوری دور دوربین سلفی گلکسی اس 10 را برای اموری فراتر از عکاسی و فیلمبرداری به خدمت بگیرد.

اپلیکیشن Always On Edge در اصل برای شخصی‌سازی نور نمایشگر گوشی‌های هوشمند با لبه‌های خمیده طراحی شده و از کهکشانی‌های دیگر سامسونگ مثل اس 8، اس 8 پلاس، اس 9، اس 9 پلاس و نوت 8 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کاربرد اصلی آن در گلکسی اس 10 شخصی‌سازی حلقه نوری دوربین سلفی‌ است که می‌تواند رنگ‌های مختلفی به خود بگیرد.

گلکسی اس 10

تنظیمات متعدد Always On Edge به شما اجازه می‌دهد که برای هر نوتیفیکیشن، رنگ خاصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نور سفید نمایانگر رسیدن پیامک باشد و نور آبی را برای ایمیل یا تماس از دست رفته تعیین کنید. برای استفاده از این تنظیمات شخصی‌سازی، فقط کافیست دسترسی‌های لازم را به Always on Edge بدهید تا اپلیکیشن کار خود را آغاز کند.

اپلیکیشن Always on Edge کاملا رایگان است اما در صورت اتصال به اینترنت، باید تبلیغاتی که در گوشه و کنار صفحه آن ظاهر می‌شوند را تحمل کنید. البته این تبلیغات آنقدر آزاردهنده نیستند که روی تجربه خوبتان از اپ اثرگذار باشند.

این اپلیکیشن خوب و کاربردی تا این لحظه بیش از 100 هزار نصب فعال داشته و موفق شده که امتیاز 4.7 را از کاربران پلی استور دریافت کند. اما حالا و با پشتیبانی از گلکسی اس 10، شکی نیست که کاربران بیشتری از آن استقبال خواهند کرد. این اپ را می‌توانید همین حالا از پلی استور دانلود کنید.