ویژگیهای یک مطلب خوب چیست؟ مسلماً اولین مساله داشتن یک سوژه جذاب برای بیننده و روان بودن نثر است. ولی این کافی نیست. شدنی است شما یک پست وبلاگی زیاد فوقالعاده و جذاب فرآوری کنید و با این هستی خوانندگان چندانی به سراغ آن نیایند. بعد مشکل از کجاست؟ ساده است! شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. پس باید اصول استاندارد سئو برای یک مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید الی راحت تر موضوع مطلب شما را مشخص کنند و رتبه بهتری به مطلب شما بدهند. اینفوگرافیک سئو چیست ذیل قصد داریم به رسیدگی راهکارهای بهینهسازی یک پست بپردازیم و با یک راهنمای قدم به قدم به شما بگوییم که چطور میتوانید با بهینه کردن محتوای درونی وبسایت خویش یک قدم کبیر در جهت سئوی بهتر بردارید.
infographic-on-page-seo
رمز و سر سئو داخلی سایت
14 فاکتور کلیدی برای سئوی درون صفحه که هم موتورهای جستجو و هم کاربران اخ دارند
تگ عنوان را با کلمه کلیدی خود آغاز کنید
تگ عنوان شما مهمترین المان سئوی درون صفحهای محسوب میشود.
هر چقدر که واژه کلیدی شما در تگ عنوان زودتر بیاید، برای موتورهای جستجو اهمیّت اکثریت خواهد داشت.
آدرس شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود
از آدرسهای پیچیده دوری کنید:
novin.com/tarikh/dastebandi/onvan
در عوض یک آدرس اختصار داشته باشید و از کلمه کلیدی خویش کاربرد کنید:
novin.com/kalameye-kelidi
تحقیقات اثر داده است که آدرسهای کوتاه به داشتن رتبه بهتری در گوگل کمک میکنند.
به عنوان خود، صفات و جزئیات اضافه نمایید
،”افـزودن کلمـاتـی از قبیل “2016”، “بهترین"، "راهنما” و “نقد و بررسی” میتواند در رتبه بهتر برای واژه ها کلیدی دم بلند موثر واقع شود.
عنوان خود را تو تگ <H1> پیمان دهید
تگ H1 پرتو دهنده عنوان شـماست. اکثر سیستمهای مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به چهره خودکار تگ را به پست اضافه میکنند. ولی ممکن است بعضی از قالبها این تنظیمات را دستکاری کنند. کد وبسایت خود را رسیدگی کنید لغایت مطمئن شوید عنوان شما تگ H1 را گرفتن میکند.
با محتوای چند رسانهای کاربر را تحت کارایی پیمان دهید
بکارگیری تصویر، ویدئو، دیاگرام و ... میتواند نرخ پرش شما را تفریق دهد و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد. این دو اصلیترین معیارها در تعامل با کاربر هستند که در رتبه وبسایت شما کارایی سر راست میگذارند.
زیر تیترها را تو تگ <H2> قرار دهید
کلمه کلیدی باره منظور خود را حداقل یک بار در ذیل تیترها بگنجانید... و این زیرتیترها را درون تگ پیمان دهید.
در 100 کلمه نخست پست از کلمه کلیدی خویش بهرهگیری کنید
کلمه کلیدی شما باید در 100 کلمه نخست نوشتار به شغل رفته باشد.
طراحی واکنش گرا
گوگل در سنه 2015 جریمه سایتهای ضد و نقیض با گـوشی را آغاز کرد. و به احـتمال زیاد، این جریمهها بعدها اغلب هم خواهد شد. بعد اگر میخواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم است از طراحی پیامد گرا استفاده کنید.
از لینکهای بیگانه کاربرد کنید
لینکهای خارجی به صفحات مرتبط یک پرتو از بستگی است که به گوگل کمک میکند الی جستار صفحه شما را مشخص کند. تحقیقی تازه پرتو داده است صفحاتی که لینک به سایر سایتها دارند از صفحاتی که لینک خارجی ندارند رتبه بهتری پیدا میکنند.
لینکهای داخلی
دو یا سه لینک داخلی درون هر پست خود پیمان دهید. اگر میخواهید یک نمونه بسیار خوب از لینکسازی داخلی را ببینید، به سایت ویکیپدیا مراجعه کنید.
مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن امتناع کرد؟حتما بخوانید: مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن خودداری کرد؟
سرعت سایت را بهینه کنید
گوگل اعلام کرده است که سرعت سایت احد از معیارهای رتـبهبندی است. سایت مانـچوب هم به این پی برده که 75% از کاربران دوباره به وبسایتی سر نمیزنند که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه درازا میکشد. شما میتوانید سرعت وبسایت خود را با به کارگیری CDN، فشرده کردن تصاویر و جابجایی به یک هاست سریعتر افزایش دهید.