این روزها ساختن کلیپ مد شده است و هرکس با داشتن فقط یک عدد دوربین فیلمبرداری و یک کامپیوتر بدون داشتن هرگونه تجربه کلیپ می سازد و سپس خود را کلیپ ساز جا می زند . پس بهتر است که شما هم جا نمانید و به این جرگه بپیوندید با این تفاوت که کار شما از نظر فنی بسیار برتر خواهد بود البته اگر با من گام به گام پیش بیایید .
قبل از ادامه بهتر است که مفهوم کلیپ را روشن کنم . کلیپ در واقع یک فیلم موزیکال است و یا یک ترانه تصویری . کلیپ با آن چه شما این روزها با نام عامیانه Show می بینید متفاوت است در واقع نام رسمی آن ها Video است .
( قبل از همه فرض را بر این گذاشته ام که قصد ساخت کلیپی برای یک ترانه را دارید . )
۱) ترانه را گوش بدهید . شعر ترانه را یادداشت کنید . در صورت امکان نت ها و سازهای به کار رفته را یادداشت کنید . ضرباهنگ ها را تعیین نمایید .
۲) کلمه به کلمه پیش بروید و برای هر مفهوم به کار رفته در شعر ترانه ، تصویر سازی کنید و در صورت نیاز نمادهای مناسب را یادداشت کنید .
تعیین عنوان مناسب برای صفحات سایت
عنوان صفحه مهمترین پارامتری است که گوگل پروا ویژهای به آن دارد و در رتبهبندی صفحات وبسایت نقش مهمی را ایفا میکند. احد از دلایل توجه ویژۀ گوگل بهعنوان صفحات، نمایش عنوان در نتایج جستجو است؛ زیرا کاربران با مشاهدۀ عنوان صفحات تصمیم میگیرند که بر روی آن وبسایت کلیک کنند یا خیر.
منظور از عنوان صفحات همان عبارتی است که اثناء مشاهدۀ یک وبسایت، در تب مرورگرها به نمایش درمیآید. به این عبارت Title گفته میشود که در این مقاله برای آسانی نوشتاری ما از کلمۀ «عنوان» بهجای آن استفاده کردهایم. درواقع عنوان صفحات میتوانند بیشترین اطلاعات را در باره جستار متن در گزین کردن گوگل قرار دهند. به همین انگیزه لازم است در گزینش عنوان دقت بسیار زیادی داشته باشید لغایت بتوانید بهترین بازدهی را از این بخش کسب کنید.
توجه کنید که مهمترین فضا برای استفاده از واژه ها کلیدی، عنوان صفحات هستند.
تولید محتوای استاندارد و بهینه
یکی از مهمترین و اصلیترین پارامترهایی که گوگل هنگام رتبهبندی وبسایتها به آن توجه دارد، محتوای صفحات هستند. متنهای موجود در صفحات مختلف وبسایت درواقع مواد خامی هستند که ما منظور داریم با به کارگیری ترفندهای سئو، در معرض دید کاربران قرار دهیم. به فرایند تهیۀ این متنها، تولید درونمایه گفته میشود. فرآوری محتوا که میتواند با فرمتهای مختلفی سپریدن شود، اصلیترین بخش از فرایند سئوی درونی است.
اگر میخواهید رتبۀ خوبی در واژه ها کلیدی موردنظرتان کسب کنید بهتر است برنامۀ ویژهای برای فرآوری محتوا داشته باشید. محتوای شما باید بهمنظور جلب رضایت کاربران نوشته شود لغایت بتواند رتبۀ نکویی در گوگل کسب کند.
گوگل بارها بر این سوژه تأکید کرده است که درونمایه را صرفاً برای کاربرانتان تولید کنید نه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو.
بهینهسازی چگالی واژه ها کلیدی
در گذشتهای نهچندان بعید و در اوایل ورود اینترنت به ایران، چگالی واژه ها کلیدی نقش مهم و پررنگی را در رتبهبندی نتایج گوگل ایفا میکردند. به همین دلیل کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبۀ خوبی برسند، از کلمات کلیدی بهدفعات و به تعداد بسیار در متن خود بهرهگیری میکردند و یکباره در بسیاری از موارد نیز میتوانستند رتبههای نکوداشتن کسب کنند؛ اما در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است و الگوریتمهای گوگل به حدی هوشمندانه عمل میکنند که نمیتوان آنها را فریب داد.
گوگل بهطور پیوستگی در حال بهبود عملکرد الگوریتمهای خویش برای نمایش بهترین پکیج سئو میموس نتایج به کاربران است و در حال حاضر با بعید شدن از تمرکز بر روی واژه ها کلیدی، به وابستگی معنایی کلمات و عبارات مختلف میپردازد که به آن «Semantic Search» یا «جستجوی معنایی» گفته میشود. حال انگار میکنید باوجود چنین الگوریتمهای هوشمندی میتوان صرفاً با استفادۀ مکرر از واژه ها کلیدی به نتایج نخست گوگل دست پیدا کرد؟ به این کار Keyword Stuffing گفته میشود.
کافی است بهطور مکرر و پیدرپی از واژه ها کلیدی در متن صفحه بهرهگیری کنید الی ببینید چگونه از جانب گوگل جریمه خواهید شد. با به کارگیری درصد چگالی کلمه کلیدی میتوان تشخیص عدل که آیا به تعداد استاندارد و صحیح از کلمات کلیدی در متن خود کاربرد کردهاید یا با Keyword Stuffing در حال گزند رساندن به وضعیت کنونی وبسایتتان هستید.
۳) بر اساس مفاهیم شعر، داستانی را تصور کنید و سپس فیلمنامه آن را بنویسید . دقت کنید که سکانس ها باید بسیار کوتاه باشند . سبک کار خود را نیز تعیین نمایید . این که بخواهید بر روی نمادها تاکید کنید و یا داستانی رئال را به تصویر بکشید بر روی روند کار نوشتن شما تاثیر خواهد گذاشت .
4) مکان ها و موقعیت های لازم را تعیین نمایید .برای این کار مطابق ترانه در محیط های گوناگون بهترین لوکیشن ها را انتخاب نمایید. شخصیت های لازم را مشخص نمایید . در صورت نیاز به ابزار خاص آن ها را تعیین نمایید .
▪ نکته : در حال گوش دادن به ترانه در محیط ها و مکان ها و شرایط گوناگون قدم بزنید و به شعر ترانه گوش بدهید . تصاویر زیبایی در ذهن شما پدید خواهد آمد .
5) فیلمنامه تان را دکوپاژ کنید . نوع لنزها ، نوع دوربین ، شرایط نوری (نور کم ، نور زیاد و ...) و رنگ زمینه مناسب در محل فیلمبرداری را تعیین نمایید و نورافکن ها و لنزها و در صورت نیاز فیلترهای مناسب را تهیه کنید .
6) به طراحی صحنه بیندیشید . یک طراح صحنه بسیار می تواند در زیبایی کار شما موثر باشد . طراحی صحنه با زیبایی بصری ای که ایجاد می کند مهم ترین نقش را در موفقیت کار شما خواهد داشت . المان ها و آیتم های مناسب را انتخاب نمایید . با توجه به مفهوم ترانه و ضرباهنگ آن از رنگ ها ، سایه روشن ها و نور مناسب استفاده کنید . فضا سازی عنصر کلیدی یک کلیپ موفق می باشد .
7) کار فیلمبرداری را شروع کنید . نماها را سعی کنید به صورت متحرک بگیرید . نماهای ایستا جاذبه کمی دارند زیرا ضرباهنگ کلیپ نسبتا زیاد است . از تمامی زوایا فیلمبرداری نمایید . نماهای Insert در تدوین بسیار به کار می آیند ، بنابراین از آن ها غفلت نکنید . سعی کنید تکان های دوربین را به حد صفر برسانید ، تکان های دوربین بسیار آزاردهنده خواهد بود بدین منظور می توانید از ریل و یا کرین استفاده نمایید .در فیلمبرداری نماهایی که نیاز به تکنیک بک پروجکشن دارد تمامی ریزه کاری ها شامل تنظیمات نور و کنتراست را رعایت نمایید تا در Match نهایی به مشکلی برنخورید . استفاده از چندین دوربین در زمان فیلمبرداری می تواند در زمان صرفه جویی نماید اما مدیریت شما را می طلبد تا بهترین نماها را فیلمبرداری نمایید و همچنین نمایی از قلم نیفتد .
8) نرم افزار تدوین مناسب خود را انتخاب نمایید . یک ترکیب مناسب می تواند شامل Adobe Premiere برای برش فیلم و تدوین آغازین و نهایی ، Adobe After Effect برای طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری و Uleed Video Studio برای طراحی ترانزیشن ها و جلوه های تصویری باشد . استفاده از نرم افزار تری دی مکس نیز می تواند شما را در طراحی جلوه ها و مدل های سه بعدی یاری دهد . در صورتی که نیاز به ویرایش صدا داشتید می توانید از Adobe Audition استفاده نمایید Light Wave . نیز می تواند در خلق برخی جلوه های تصویری به کار شما بیاید .
9) هنگام تدوین دقت کنید که ابتدا باید نماهای خام ( نماهای مناسب و مورد قبول کارگردان ) را انتخاب نمایید و با طراحی یک Story Board مناسب یک پیش فرض ابتدایی از فیلم نهایی ایجاد نمایید . فیلم را تدوین نمایید ، سپس ترانزیشن ها و مدل ها و در پایان جلوه های کامپیوتری را بیفزایید . در نرم افزار After Effect و یا Adobe Audition می توانید به صورت خودکار از نرم افزار بخواهید تا نقاط اوج و فرود آهنگ را نشانه گذاری نماید . این کار در تسریع کار شما مفید خواهد بود .
10) از فیلم خروجی بگیرید و در صورت لزوم مجددا فیلم را تصحیح نمایید . در صورتی که صدا و تصویر با هم Match نشده باشند شما باید دوباره آنها را روی Time Line نرم افزار Arrange کنید . تصاویر Match شده در تکنیک بک پروجکشن نیز باید دارای هماهنگی در نور و کنتراست باشند و در صورت لزوم آن ها را نیز تنظیم نمایید . در صورتی که شدت صدا مناسب نیست ، آن را ویرایش نمایید .
11) خروجی نهایی را از فیلم بگیرید. بالاترین کیفیت خروجی را انتخاب نمایید . کلیپ شما آماده است .
چگونه می توان یک نام خوب برای دامنه انتخاب کرد؟ خوب البته این یک موضوع ذهنی است ،اما برای یک انتخاب خوب باید این ده نکته را در نظر گرفت .
1- نام دامنه خوب به راحتی به ذهن سپرده می شود و به راحتی نیز تایپ می شود. بطورکلی یعنی یک نام کوتاه انتخاب کنید.
2- در صورت امکان هجی ها باید از هم جدا شوند.وقتی BetterWritingSkills را به عنوان یک نام دامنه انتخاب کردم ، عمدا هجی ها را در نظر نگرفتم . موافقم با اینکه اگر به شکل Better-Writing-Skills انتخاب کرده بودم خیلی راحت تر خوانده می شدند، ولی مشکل اینجاست که گفتن این نام به این شکل خیلی مشکل است. اگر کسی آدرس وب من را بپرسد و من جواب بدهم Better خط تیره Writing خط تیره Skills دات Com مطمئنا انتظار ندارم این آدرس را به خاطر بسپارد. اکثرنامهای دامنه خط تیره ندارند. بنابراین وقتی اسم دامنه تان را به کسی می گویید اکثرا آن را بدون خط تیره تایپ می کنند.
3- بهتر است شکل جمع کلمات را انتخاب کنید البته اگر مناسب با موضوع باشد. مثلا اگر قطارهایاسباب بازی می فروشید ، من toytrains.com را انتخاب می کنم بجای toytrain.com .
4- برنامه های جستجوی نام دامنه می توانند برای انتخاب نامهای مختلف به شما کمک کنند. یکی از این برنامه ها Mozzle Std 2.30 که می توانید آن را از آدرس زیر بصورت رایگان دریافت نمایید:
http://www.simtel.net/pub/pd/54228.html
وقتی برای انتخاب یک نام دامنه فکر می کنید برنامه هایی مثل این برنامه کمکهای بزرگی هستند برای انتخاب بهترآن.
5- اگر محصولات یا خدماتتان را برای مصرف کننده های یک کشور خاص بازار یابی می کنید ، حتما از دامنه های top-level آن کشور استفاده کنید.
مثلا اگر خرده فروشی محصولی درنیوزلند انجام می دهید از دامنه های .nz و درایران ازدامنه های .ir استفاده کنید. این به شناخت محلی بودن سایت شما خیلی کمک خواهد کرد. از طرف دیگر اگر محصولات یا سرویسهای خود را می خواهید جهانی بازاریابی کنید از دامنه های .com استفاده کنید.
6- از کلمه هایی که هجی مشکلی دارند استفاده نکنید. به عبارتی از کلمه هایی که بصورت متفاوت در بقیه کشورها هجی می شوند استفاده نکنید.برای مثال ColorChart.com ممکن است برای کسانی که در بعضی از نقاط دیگر آمریکا زندگی می کنند بصورت ColourChart.com باشد.
7- مطمئن شوید که اسم دامنه ای که انتخاب می کنید نام تجاری شرکتی نباشد یا اینکه مشکلات قانونی از این قبیل نداشته باشد.
8- اسامی که مارک هستند مانند (BarnesAndNoble.com) شاید بهتر از نامهای عمومی مانند Books.com باشند. سالیان زیاد همه بر این باور بودند که نامهای عمومی ارزش و اعتبار خیلی زیادی دارند .( مثلا در دهه 90 بعضی از نامهای عمومی به قیمتهای چند میلیون دلار خرید و فروش میشد).
جدیدا ، تحلیلگران این رشته استدلال می کنند که انتخاب دامنه ای که نام تجاری شما را بیشتر نمایان کند خیلی مهم است. مثلا اگر شما سرمایه گذاری زمانی و پولی برای جا انداختن نام (مارک) خود (مثلاToyota ) کرده اید بهتر است نام Toyota.com را برای وب سایتتان انتخاب کنید بجای یک نام عمومی از قبیل GreatCars.com .
9- از انتخاب نامهای خیلی مشابه با نامهای موجود اجتناب کنید.نه فقط به دلیل مورد 7 ، چرا که می خواهید نام تجاری خود را بیشتر از رقبایتان جا بیاندازید.
10- به خاطر داشته باشید که شما مالک نام دامنه خود نیستید. شما فقط برای مدت زمان محدودی این نام را اجاره می کنید . مواظب باشید نام دامنه تان منقضی نشود یا اینکه ممکن است رقبای شما آن را از چنگ شما در بیاورند.
به دنبال محبوبیت لپتاپهای فوقهمراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آنها، کارشناسان 10 لپتاپ فوقهمراه برتر جهان که از ابتدای سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشتهاند را انتخاب کردند.
رایانههای قابلحمل این روزها محبوبیت زیادی نزد کاربران دارد و بخش اعظم بازار جهانی رایانههای شخصی را از آن خود کردهاند.
اگرچه در بازار کنونی انواع رایانههای قابلحمل، از لپتاپ گرفته تا نتبوک و رایانههای لوحی به فروش میرسد، اما کارشناسان همچنان معتقدند که رایانههای قابلحمل استاندارد با صفحهکلید سختافزاری که در اصل همان لپتاپها هستند، بیش از ابزارهای مشابه و جایگزین نزد کاربران محبوبیت دارند.
لپتاپها این روزها در اندازهها و شکلهای مختلف روانه بازار میشوند که یکی از محبوبترین انواع آنها سری "لپتاپهای فوقهمراه " با وزن بسیار کم و ضخامت باریک است که علاوه بر زیبایی، کاربر به راحتی میتواند آن را در هر مکانی با خود حمل کند و از مزایای آن بهرهمند شود.
به دنبال محبوبیت لپتاپهای فوقهمراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آنها، کارشناسان مرکز PC World ده لپتاپ فوقهمراه برتر جهان که از ابتدای سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشتهاند را انتخاب کردند که لیست آنها در زیر آورده شده است.
لپتاپ M11x ساخت شرکت Alienware: این لپتاپ به طور خاص برای علاقهمندان به بازیهای رایانهای ساخته شده است و کلیه امکانات یک نوتبوک استاندارد را شامل میشود. حمل آسان و طول عمر زیاد باتری مهمترین قابلیتهای این لپتاپ محسوب میشوند.
لپتاپ VGN-Z598U/B ساخت شرکت سونی: این لپتاپ چندرسانهای پرقدرت و سبک برای کاربران تجاری و سازمانی ساخته شده است که البته خرید آن به عموم کاربران پیشنهاد نمیشود، زیرا قیمت این محصول از یک اتومبیل دستدوم و کار کرده هم بیشتر است.
لپتاپ ProBook 5310m ساخت شرکت اچپی: این لپتاپ بسیار باریک و زیبا ساخته شده و همین مسئله باعث افزایش انگیزه کاربران برای خرید آن شده است. سرعت بوت شدن سیستمعامل در این رایانه همراه بسیار بالا و ابزارهای مخصوص کاربران تجاری و سازمانی به صورت پیشفرض روی آن نصب شده است. این لپتاپ هماکنون با قیمت بین 775 تا 935 دلار در بازار به فروش میرسد.
لپتاپ ThinkPad X200 ساخت شرکت لنوو: این لپتاپ یکی از بهترین رایانههای فوقهمراه دنیا محسوب میشود و قابلیتهای داخلی پیشرفته و سرعت بالا در اجرای برنامهها آن را از دیگر محصولات متمایز میکند. طول عمر باتری این لپتاپ بسیار بالا است و صفحهکلید استاندارد آن امکان تایپهای طولانی را فراهم میآورد.
لپتاپ EliteBook 2540p ساخت شرکت اچپی: اندازه کوچک و وزن سبک این محصول باعث شده است تا کارشناسان آن را یک لپتاپ فوقهمراه کاربردی معرفی کنند. این محصول برای انجام فعالیتهای تجاری و سازمانی توصیه میشود. قیمت این لپتاپ بین 1400 تا 1600 دلار اعلام شده است.
لپتاپ ThinkPad Edge ساخت شرکت لنوو: این در اصل نسخه بهروز شده مدل پیشین خود محسوب میشود که از نظر ظاهری و قابلیتهای داخلی ارتقا یافته است. بهبود شکل ظاهری اینلپتاپ بدون حذف قابلیتهای کاربردی آن صورت گرفته است. کارشناسان قیمت کنونی این محصول را بین 600 تا 800 دلار اعلام کردهاند.
لپتاپ IdeaPad U150 ساخت شرکت لنوو: این لپتاپ فوقهمراه ظاهر بسیار زیبا و چشمنوازی دارد و در عین حال سرعت اجرای برنامهها در آن بسیار قابل ملاحظه است. این لپتاپ با قیمت 750 دلار در بازار به فروش میرسد.
لپتاپ Ferrari One ساخت شرکت ایسر که با نام FO200-1799 نیز شناخته میشود: در طراحی این لپتاپ توجه فراوان شده است که همین مسئله آن را از کلیه لپتاپهای فوقهمراه موجود در بازار متمایز میکند. این دستگاه رایانهای همراه با سرعت مناسب برنامهها را اجرا میکند و اندازه متناسب آن موجب شده است تا علاقمندان نتبوکها را هم به سمت خود بکشاند. قیمت این لپتاپ فوقهمراه بین 560 تا 680 دلار اعلام شده است.
لپتاپ EliteBook 2530p ساخت شرکت اچپی: این رایانه فوقهمراه اندکی گران است، ولی قابلیتهای کاربردی آن باعث شده است تا همچنان محبوبیت خود را نزد کاربران حفظ کند. خرید این لپتاپ فوقهمراه به کاربران تجاری و سازمانی توصیه میشود.
1) برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان استفاده کنید. مثال: cOmPuTeR
2) حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید. مثلاً در جمله:If sentence is longer password would be safer که رمز عبور آن به این صورت تبدیل می شود: Isilpwbs
3) عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلاً : تاریخ: 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می شود: !#>)^>@))@
4) لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید. مثال: Hardware تبدیل می شود به: Jstfestr
5) لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند "24 October" و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24rOecbto
یکی از مزیت های کلی این نوع فایل ها این است که تقریبا هر نوع داده ای را می توان بدون نگرانی از تغییر آن ها ، درون این فایل ها قرار داد. همچنین محتویات این فایل ها توسط هر کسی که برنامه Acrobat Reader را داشته باشد ، به راحتی قابل دسترسی است.
بررسی ها سبب شده است که بیشتر از گذشته به موفقیت فایل های Adobs PDF اذغان کنیم. یکی از مزیت های کلی این نوع فایل ها این است که تقریبا هر نوع داده ای را می توان بدون نگرانی از تغییر آن ها ، درون این فایل ها قرار داد. همچنین محتویات این فایل ها توسط هر کسی که برنامه Acrobat Reader را داشته باشد ، به راحتی قابل دسترسی است. اما استفاده از این روش همیشه هم نمی تواند مشکل گشای شما باشد، به طور مثال وقتی حجم این نوع فایل ها بی اندازه زیاد می شود ، دیگر استفاده و انتقال آن ها کار آسانی نخواهد بود و این امر وقتی دردسر سازتر می شود که شما باید فایل PDF خود را بدون از دست دادن کیفیت محتوای آن ها، به فرد مورد نظر یا رایانه مقصد انتقال دهید. تا او بتواند به راحتی از فایل شما استفاده کند. ساخت فایل PDF با برنامه های گوناگونی میسر است. بیشتر برنامه های نشر رومیزی و برنامه های گرافیکی و برخی برنامه های پردازشگر متون، می توانند این نوع فایل را بسازند. اما اگر برنامه ای که هم اکنون از آن استفاده می کنید. به طور عادی قادر به ساخت آن ها نیست ، می توانید با تهیه برنامه Acrobat Reader این فایل ها را به راحتی بسازید. با هر نرم افزاری که فایل PDF را می سازید ، باید به سه مورد اندازه فایل ، کیفیت و قابلیت فشرده سازی توجه کنید تا بتوانید بهترین PDF را بسازید. در این مقاله نه روش مختلف را برای بهینه سازی این فایل ها به شما معرفی خواهیم کرد.
● انتخاب یک Preset
اگر شما با مفاهیمی از قبیل ، وضوح تصویر ، تغییر حجم تصویر در هنگام تبدیل نوع آن ، و فشرده سازی آشنا باشید. خواهید توانست با انتخاب یک Preset مناسب در برنامه خود یک فایل بهینه ایجاد کنید، مثلا برنامه Adobe In Desingn
هفت خروجی Preset را از صفحه نمایش تا انتشار به شما معرفی می کند.
● انتخاب نوع خروجی PDFیک مسئله مهم و حساس در اسناد عکس دار ، تنظیم درست وضوح تصویر است که در کیفیت و حجم فایل PDF تاثیر به سزایی دارد. شما باید بدانید که خروجی نهایی فایل PDF شما به چه صورت خواهد بود ، آیا تنها قرار است که کاربر آن را در صفحه نمایش ببینید یا باید آن را چاپ کند. صفحات رایانه ها ، اغلب تصاویر با وضوح ۷۲dpi را خوب نشان می دهند و این وضوح حجم زیادی را نیز اشغال نمی کند. ولی در مقایسه با آن ها ، چاپگرها خروجی ای برابر ۳۰۰dpi یا بالاتر دارند. که اگر اسناد عکس دار خود را با همان وضوح ۷۲dpi چاپ کنیم ، تصاویر به صورت نقطه به نقطه و غیرشفاف چاپ خواهند شد. اگر هم وضوح تصویر را تا ۳۰۰dpi بالا می برید ، مقدار قابل توجهی به حجم فایل شما افزوده می گردد. اگر فایل PDF شما برای استفاده در صفحه نمایش ساخته می شود. قبل از آن که اقدام به پخش آن کنید ، بهتر است آن ها را چاپ و کیفیت آن ها را ارزیابی کنید. اگر واقعا به کیفیت بالای چاپ احتیاج دارید ، بهتر است که دو نسخه از یک PDF تهیه کنید، یکی برای صفحه نمایش که حجم کمتری دارد و دیگری برای چاپ که حجم بیشتر و کیفیت بهتری دارد.
● تنها یک بار فشرده کنید!
فشرده کردن تصویرها در فایل های حاوی تصاویر ، می تواند کمک خوبی برای شما باشد تا این که حجم فایل را کم کنید. این امکان وجود دارد که هر یک از خروجی های برنامه ساخت محتویات ( Content Cretion Program ) را فشرده کنید یا بعدا داخل خود Acrobat آن ها را فشرده نمایید. اگر شما در دو مرحله تصویرتان را فشرده کنید، با این که ترفند خوبی برای کاستن حجم فایل به نظر می رسد ، ولی این کار سبب می شود فایل شما افت کیفیت قابل ملاحظه ای پیدا کند. بنابراین بهتر است فایل خود را تنها در تولید PDF نهایی فشرده کنید. بهترین راه هم برای تولید فایل تولید فایل نهایی استفاده از ابزارهای معمولی خود برنامه ساخت محتویات است که می توان از آن استفاده کرد و یا خود Acrobat یا بدون فشرده سازی از برنامه ساخت محتویات PDF تان بگیرید و بعد در نهایت در Acrobat آن را فشرده کنید.
● استفاده از تصاویر خاکستری
استفاده از تصاویر طیف خاکستری به جای تصاویر رنگی می تواند تا ۲۵ درصد از حجم فایل شما را کم کند.
● استفاده از رنگ های RGB برای صفحه نمایش
اگر مطمئن هستید که خروجی فایل شما تنها صفحه نمایش است، از رنگ های RGB استفاده کنید. این کار باعث می شود برخلاف رنگ های CMYK . تقریبا ۵۰ درصد از حجم فایل شما کاسته شود.
● پیدا کردن عوامل افزایش حجم
Acrobats PDF Optimizer می تواند برای شما یک « Space Audit » انجام دهد که در نهایت لیستی از تمام اجزای سازنده فایلتان با مقدار حجم آن ها و درصد اشغال فضای آن ها را روبه روی خود ، خواهید دید. بنابراین می توانید اجزایی که فضای بیشتری را اشغال کرده اند شناسایی کنید. به بخش AdvacedPDF Optimizer بروید. روی کلید «Audit Space » کلیک کنید. برای این که به صورت دستی فایل خود را کوچک کنید، اینجا محل خوبی خواهد بود.
● بهره گیری از فونت های رایج
در متون فایل های PDF ، غالبا از فونت هایی استفاده می شود که می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. شما می توانید آن ها را با فونت های مناسب عوض کنید و به ازای هر فونت ۴۰ کیلوبایت از حجم فایل بکاهید. اما اگر کامپیوتر مقصد فونت انتخابی شما را نداشته باشد ، Acrobat از یک جایگزین برای آن استفاده خواهد کرد که علاوه بر این که در مواردی نتیجه مطلوب نخواهد داشت، ممکن است باعث تغییر ناخواسته یا تحریف PDF شما نیز بشود. پیشنهاد می شود از فونت های رایجی مثل Arial و Times Roman استفاده کنید تا با خیال آسوده تری PDF خود را انتشار دهید.
● سازگاری را فراموش نکنید
در Adobe ابزارهای پیشرفته تری برای کم کردن حجم فایل ها وجود دارد که در هر نسخه از Adobe این ابزارها بهینه تر شده اند و می توانند مقدار بیشتری از حجم فایل را کم کنند، اما نکته قابل توجه این است که کاربران PDF شما همواره باید از آخرین نسخه های این نرم افزار استفاده کنند تا بتوانند به آن مراجعه کنند ، آماده کنید. اگر با پیش فرض های خود برنامه Acrobat به ساخت فایل PDF اقدام کنید ، ممکن است در نهایت سندی برای شما ساخته شود که تمام کاربران نتوانند آن را بخوانند و در استفاده از بخشی آن دچار مشکل شوند.
● فشرده سازی فایل های چند رسانه ای
اگر می خواهید فایل صوتی یا ویدئویی را درون فایل PDF جاگذاری کنید ، لازم است آن ها را با بیشترین حالت فشرده سازی قابل انجام (در حالت Streaming ) کوچک کنید. این کار با نرم افزارهایی مثل Quick Time یا Microsoft Windows Media قابل انجام است. در فایل های صوتی سخنرانی می توانید سرعت رمزگذاری را تا ۸۴Kbps پایین بیاورید و افت کیفیت قابل ملاحظه ای را هم احساس نکنید. البته این کار باعث کاهش زیاد حجم فایل صوتی خواهد شد. در حالی که فایل های موسیقی حداقل به سرعت ۶۹Kbps برای داشتن کمترین کیفیت نیاز دارند. فایل های ویدئویینیز با سرعت ۳۰۰ تا ۴۰۰Kbps رمزنگاری می شوند که در این حالت شما وضوح ۳۲۰x۲۴۰ را خواهید داشت. اما کم تر از ۲۰۰Kbps کیفیت تصویر افت قابل ملاحظه ای خواهد داشت. با این که شما با این روش ها می توانید از مقدار حجم این فایل ها بکاهید، در نهایت با اضافه کردن آن ها به فایل PDF ، باعث افزایش زیاد حجم آن خواهید شد. استفاده از روش های ارائه شده، شما را به سمتی هدایت خواهد کرد که بتوانید در نهایت یک فایل PDF خوب و با کیفیت و در حجمی کم به کاربر خود انتقال دهید که در هنگام استفاده از این فایل ها با هیچ مشکلی مواجه نشود.